karlzzzen86 Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 Hei! Jeg bruker en 42' LCD-tv som laptopskjerm med en VGA kabel. Fungerte helt fint i starten, men etter et par måneder fikk jeg problemer. Nå er LCD-tv'en svart når jeg skal bruke den som laptopskjerm (og noen ganger er skjermen grønn). Har prøvd med andre laptoper får å sjekke ut om feilen lå i LCD-tv'en eller i kabelen, men det viste seg at de to fungere som de skal. Så problemet må da ligge i selve laptopen, men jeg aner ikke hva som kan være feilen? Noen som vet? Har en HP Pavilion dv6000 med Vista 32 - nvidia Geforce Go 7200 skjermkort
Nicromann Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 Det første du bør gjøre, er å gå på siden til HP.no å laste ned nye skjermdrivere. Sansynligvis retter det opp i problemet, men du kan også sjekke funksjonstastene.. (FN) .. at ekstern skjerm er aktivert.
karlzzzen86 Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Skrevet 28. desember 2008 Lastet ned den nyeste skjermdriver fra hp.no, men det hjalp ikke:( Ekstern skjerm funksjonen er aktivert. TV-skjermen ser slik ut når jeg kobler den til laptopen:
andrvas Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Jeg tipper at det er selve VGA-kontakten i PC'en som er (delvis) ødelagt. Bør kunne få den reparert gratis av HP.
Nicromann Skrevet 3. januar 2009 Skrevet 3. januar 2009 Sjekk skjermkabel har alle pinnene inntakte, som en siste sjekk før du tenker på service. Evnt. prøv en annen kabel.. dumt å sende inn på service, om man ikke har prøvd alle muligheter.
karlzzzen86 Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Skrevet 6. januar 2009 Kabelen er helt fin den. Har prøvd kabelen og tv'en på ei anna laptop og det fungerte som det skal. Skal levere laptopen til service no ganske snart, før garantien går ut;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå