Stian84 Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Fant en Metz 54 Mz-4i blits nede i kjellern til fattern idag,og tenkte at den blir fin og ha i tillegg til sb-900'en.Men jeg får det ikke til og funke,skoen som sitter på er SCA3902 som mest sannsynelig er til hasselblad da logoen deres sitter på selve blitz'en..Er det bare for meg og kjøpe dette adaptre? og det vil funke med D700'en? SCA3402 Ser forøverig ut som en veldig fin blitz,virker faktisk ganske så enkel og justere osv.
MSg Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Husk at blitzer som ikke er verifisert at den fungerer med D700 kan ødelegge kameraet grunnet spenningsforandringer og slikt. Og ja, har fått ødelagt et kamera grunnet dette en gang. Du kan evt kjøpe et trådløst sett fra f.eks Hoya eller andre for å bruke blitsen trådløst med SB 900'n du har kjøpt. Koster ikke rare greiene. Da får du en dings til kameraet og en til blitzen. Fungerer flott, og bør fungere nogenlunde, men litt skeptisk med tanke på at du tror blitzen orginalt er til Hasselblad og ikke til Nikon.
Stian84 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Skrevet 26. desember 2008 Det gikk fint med D700'en værtfall.Men er det non som vet om det adaptre vil få den til og funke med mitt kamera? Her er et bilde.
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Sær sko, ser det ut som. Har den PC-sync-kontakt?
MSg Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Kan fungere fint lenge, men brått kan det ikke fungere fint. Bare nevnte sånn at du er klar over det.
Thunderhead Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Ikke helt i henhold til Nikon-"standard" tilkoblingene ser jeg, og den vil dermed trolig ikke forstå Nikonsk, og om du får den til å virke, vil sannsynligvis ingen automatikk fungere.
MSg Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Stemmer det. Men kan du stille den inn skikkelig, vil en overgang og/eller trådløs enhet være tingen.
Stian84 Skrevet 26. desember 2008 Forfatter Skrevet 26. desember 2008 Sånn da tror jeg at jeg fant svaret..? Må kjøpe det adaptre over her.
MSg Skrevet 26. desember 2008 Skrevet 26. desember 2008 Da er det jo ikke noe sak. Fyr i vei. Venter spent på bilder tatt med D700n og den "nye" blitzen.
PMnormal Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 Sånn da tror jeg at jeg fant svaret..? Må kjøpe det adaptre over her. Det virker helt logisk. Hvis de produserer en slik sak til den blitsen som skal være kompatibel med moderne Nikon så bør det jo fungere.
Stian84 Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Skrevet 27. desember 2008 Ja jeg satser da på det..Ser at fotovideo har en igjen 1 av det adaptre,så stikker ned ditt imorgen og sjekker..Blitsen er helt ny vettu, noen som vet hva jeg evt kunne solgt den for?
PMnormal Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 60-70% av nypris, hvis det følger med papirer (garanti etc).
Stian84 Skrevet 27. desember 2008 Forfatter Skrevet 27. desember 2008 (endret) Den har nok ligget uåpnet i kjellern i et par år.Pappa trodde han hadde kjøpte den med D200 når den kom..Han har stortsett bare brukt D200'en med studio lys,så han hadde helt glemt den..Surrehue med andre ord.Men kjekt for meg,Virker som en super blitz værtfall. Så får vel kanskje beholde den. Men så nå denne Linken og er vel egentlig denne jeg trenger da jeg skal bruke den på stativ og ikke på kameraet.Noen som har erfaringer eller noen fornuftige meninger? Endret 27. desember 2008 av Stian84
Nikonians Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 (endret) Med riktig adapter (3402) så vil denne blitzen funke utmerket med D700. Men jeg ville tatt et søk på ebay først. Ser at 3402 ligger på ca 30$ og viss en kommer "unna" moms så er det noen hundrelapper å spare. Fordelen med denne blitzen er at en kun trenger å bytte adapter så fungerer den også på andre kameramerker. Kan forøvrig finne en god del info på http://www.metz.de/en/photo-electronics/ Metz er kjent for meget bra utstyr, men noe stive priser. Kos deg med en rå blitz! Edit: sjekk at det er riktig versjon av SCA 3402 du kjøper. Ser at det er ulike M versjoner ute og går, og Metz anbefaler M8 til D3 i alle fall. Endret 27. desember 2008 av Nikonians
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå