Gå til innhold

Lover og regler.


Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å går igjennom masse bilder for å sette sammen noen nye samlinger til nettsiden min som jeg også skal "re-design"e ferdig, jeg har jobbe jævli lenge uten å bli ferdig så vis noen har sett meg si det samme før så er jeg sikker på samme siden nå ja :)

 

Til sprøsmålene..

Hvordan er det med å publisere bilder hvor kjendiser holder i merkevare alkohol, går det under reklame loven eller er det bare å kjøre på? Jeg har tidligere sortert vekk mange ok eller bra bilder for dem inneholdt Hansa, Ringnes eller Aass ØL bokser i hendene på standup artister men lurer altså nå på om jeg var bare for forsiktig?

 

Ellers så lurer jeg på om noen har den norske versjonen av fotografens rettigheter. Da mener jeg ett dokument man kan ha i lommen som lister lover og regler rundt å fotografere på offentlige steder. Noe som er veldig handy når man møter irrasjonelle mennesker som ikke kan lovene.

 

Eksempler på de jeg har måtte "deal"e med; Vektere, eldre damer, selvgodefolk med lite annet å gjøre enn å lage bråk.

 

Jeg har dokumentet på engelsk, men loven kan vell være forsjellig også veldig "handy" å ha på Norsk. Om der ikke finnes ett så syns jeg vi bør samle informasjonen (kanskje i denne tråden) så kan jeg sette sammen ett.

 

På forhand takk.

God overstått-hedensk-gavefråtsing til dere alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...