Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Foxconn 8800GT


Anbefalte innlegg

Jeg har et merkelig problem med et Foxconn 8800GT skjermkort. Det vil bare virke hvis jeg avbryter oppstarten helt i begynnelsen. Altså trykker på powerknappen, venter 1s, holder powerknappen inne i 5s, trykker på powerknappen igjen.

 

Når det ikke fungerer vises det ikke i BIOS eller i maskinvarebehandling.

Når det fungerer er det som om ingenting noengang har vært galt.

 

Har prøvd med:

Andre skjermkort og hovedkort

Oppdatere BIOS+Drivere til skjermkort og hovedkort

Andre OS: XP, Vista x64, Windows 7 build xxxx

 

Hele historien.

 

 

For en tid tilbake bygde jeg meg ny PC, jeg bestilte fra netshop. Fordi der fant jeg alle komponentene jeg ville ha billigst.

 

Når jeg endelig fikk PC'en hjem i posten og skulle sette den sammen hadde først netshop sendt meg feil hovedkort (Gigabyte GA X38 DQ6 DDR3 istedenfor GA X38 DQ6 DDR2), når jeg endelig fikk et hovedkort jeg kunne bruke (Gigabyte GA X38 DS5)og hadde satt sammen PC'en fikk jeg ikke bilde på skjermen. Jeg begynte å feilsøke, sjekka at kortet satt ordentlig i, sjekka strømkontakten, og prøvde med et annet skjermkort (Det fungerte med en gang). Uten hell.

 

Da ringte jeg til Netshop og etter ca. en uke med mail fram og tilbake fikk jeg sendt det inn til sjekk. netshop påstod at kortet funket og sendte det tilbake, med gebyr. Jeg fortsatte å feilsøke, og etter hvert fant jeg ut at hvis jeg slo av PC'en under oppstart og så startet den igjen fungerte skjermkortet. Med denne nye kunnskapen om hva feilen var fikk jeg sendt kortet inn igjen, men netshop påstod fortsatt at kortet virket helt fint og sendte det tilbake igjen.

 

Da var jeg lei av netshop, og fikk sendt tilbake hovedkortet (Gigabyte GA X38 DS5) på angreretten under mistanke av kompatibelitetsproblemer. Jeg handlet nytt på Komplett (EVGA nForce 780i SLI). Fortsatt samme problemet. Da var jeg lei og blakk av å krangle med netshop, og levde med problemet i rundt to måneder, til jeg fikk pengene tilbake fra netshop. Da kjøpte jeg meg et EVGA Geforce 9800GTX som fungerte kjempebra.

 

Men når trangen til flere enn to skjermer kom sigende på begynte jeg å kikke på problemet igjen, jeg oppdaterte drivere, firmware og BIOS på hovedkort og skjermkort. Ingen forbedring.

 

 

System

 

 

EVGA nForce 780i SLI (P08 BIOS)

Intel Core 2 Quad Q6600 2,4GHz

OCZ DDR2 2*2GB

Gigabyte Odin GT 550W

WD Raptor 150GB

WD 500GB *2

WD 1TB *1

Windows Vista Ultimate x64

 

 

Noen relaterte tråder

Mist 1000W+8800GT funker ikke sammen

Latterlig lav FPS med Gainward 8800 GTS 512mb.

 

Er det noen som har vært borti et lignende problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...