Gå til innhold

Ny Touch HD, hvilket abonnement ?

katet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei og God Jul :) Har fått litt penger det siste døgnet og vil ha ny telefon. Har så å si bestemt meg for HTC Touch HD, men er litt usikker på kva abonnement eg skal velge. Har Telenor eit eller anna fra før, og må holde meg til telenor. Vil ha nytt abonnement fordi telefonen blir da billigere, fattern betaler telefonregninga :p Noen som har tips til abonnement ? Vil gjerne ha det så billig som mulig både på samtaler og SMS men det er vel kanskje vanskelig å få til ?

Endret av katet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett litt på forskjellige nettbutikker og ser att Elprice har den med FriHet og FriPrat til 4049,- FriHet er desidert billigst når det gjeld totalsum første året. Så det ser ut som att det blir FriHet. Nokon som veit om billigere plasser?

Skrevet (endret)

Kjøp den heller med binding til djuice complete på et nytt nummer der du bare legger simkortet i en skuff. Du bruker det gamle simkortet ditt med Frihet uten binding. På denne måten sparer du 70 kr i mnd (129 istedenfor 199 med frihet-binding), samtidig som ringeprisene er de samme. Betal ned 12 mnd med djuice complete, og steng nummeret/abonnementet når bindingstiden er utløpt.

Telefonprisen blir sannsynligvis 3-400 kr høyere, men den totale telefonregningen på 12 mnd blir 780 kr lavere.

Sender du mye sms kan binding til djuice nonstop bli det rimeligste. Ringer du mye, og vil ha Friprat, er det mer eller mindre ett fett. Du sparer sannsyligvis ca 70 kr på å gjøre det på min "hard way" i så tilfelle.

Endret av srbz
Skrevet

Takker for svar ;) Trur jeg har Djuice magnum elns nå (100 "gratis" meldinger i månden), og jeg vil bytte til FriHet, evt. slik som en betaler fast pris i månden og får da sende så mye SMS man vil.

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Hadde heller kjøpt den til fullpris enn å binde den til frihet, det blir nesten (?) alltid dyrere å kjøpe en telefon med binding til frihet enn å kjøpe tlf til full pris og så bruke frihet utenom.

edit: forskjellen på frihet med og uten binding er 199 per mnd samt 0,- i minimumsfakturering vs 0 per mnd og 49,- i minimumsfakturering. Bruker du likevel alltid med enn 49 kr i mnd er den reelle forskjellen for deg 199 vs 0 i mnd avgift. Det betyr at du skal spare minst 2388 på å binde den til frihet for at det skal lønne seg. Du sparer nesten aldri så mye, ergo er det bedre å kjøpe den til full pris. Det beste igjen vil være å gjøre slik jeg skriver i forrige innlegg.

Dette gjelder dog ikke hvis du skal ha complete (gratis sms). Da er mnd avgift 299 uansett.

Endret av srbz
Skrevet

Takker for svar ;) Skulle vel ha posta for ett par dager sida att eg har bestilt telefonen fra MPX, uten nokon som helst binding til en pris på 6149,- (på onsdag).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...