Gå til innhold

Sendt til stengt jobb


Doffar

Anbefalte innlegg

Hallo,

 

på lille juleaften får jeg beskjed om at jeg må jobbe 0800 - 1600 1. juledag - altså i dag. Når dagen kommer står jeg opp og stiller på jobb som fortalt. Når jeg kommer viser det seg at butikken er stengt og at den ikke åpner før 11. Jeg sender melding til sjef som beklager, men er frekk nok til å spørre om jeg kan jobbe fra 11 istedenfor.

Det jeg lurer på er om det er vanlig å få noe erstatning eller noe siden jeg faktisk stiller på jobb til avtalt tid og bruker mye tid. I tillegg så får man jo en amputert dag og ikke minst har jeg fått en kortere natt. Kan jeg kreve noe eller må jeg bare la det stå til?

Jeg jobber på Deli de Luca, som forøvrig er kjent for dårlige forhold til ansatte.

Endret av Doffar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på om det er noe regelverk på dette. Men for min del, får vi alltid minimum 2 timer ved slike tilfeller. Om vi så blir ringt etter og takker ja til ekstra, men for beskjed kort tid etter at det bortfaller, får vi også 2 timer ekstra, selvom vi knapt har kommet ut av senga. Hadde jeg vært deg, hadde jeg skrevet timer fra 8 om det var da du hadde fått beskjed om å begynne. Blir det noe tull er det bare og ta det til foreninga på jobben din

Lenke til kommentar

Som Endre nevner, stemmer det med at du skal få betalt for den tiden du eventuelt mistet med å møte på jobb til avtalt tid, dersom tiden som ble avtalt ikke stemmer med ordinær arbeidstid den dagen.

Det var i vertfall det vi ble opplyst om på jobb da dette engang hendte en kollega av meg.

 

Dette kan være en løsning for den enkelte butikk, ellers er det er obligatorisk lov fra Arbeidsmiljøloven.

 

 

Godt nytt år!

MvH Johsse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...