Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startproblemer m. snøscooter, lynx


Jugend

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Lynx rave 670 som jeg ikke får start på. Er sånn som jeg må dra i for at den skal starte. Har prøvd flere ganger på og av med shocken, og gjør alt riktig, men den vil ikke starte. Oljen og bensin er bra, og når jeg drar for å starte den lyser det litt i apparatene før den slokner igjen. Har prøvd (ikke jeg) å varme tennpluggene med lighter, men den vil ikke starte for det.

 

Trenger litt hjelp her gutta, håper dere har noen tips ;)

 

God jul!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
holder du på no med scootern?

 

Holder ikke på med den nå nei, må ta det i morgen.

 

da må du kansje skifte coil eller cdi

 

sjek at plug hetene er orntlig skrud til

 

og om det er brud på ledningan som kommer fra coiln

 

Har ikke mye peiling på scooter.. hva er coil og cdi? Hvordan får jeg sjekket ledningene fra coiln?

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg endelig start på snøscootern. Jeg startet den, og gir litt gass med en gang, så holdt jeg gassen litt inne i omtrent 10 sekunder, så stoppet den igjen. Etter det hadde jeg ikke sjans til å få start på den igjen :( Tørket tennpluggene, men fortsatt ikke noe resultat.

 

Tips anyone?

Lenke til kommentar
men er det er gjevn gnist i begge plugan.sjekk alle bensin slangan om det er hul i dem og om det er mye skit i bensin filtere

 

Tror det nok er for mye bensintilførsel. Men tror du det kan være noe galt med tennpluggene når jeg fikk start på scooteren allikevel? Da må de vel ha funket?

 

Ta ut forgasser og tømt de for bensin og sjekka flotøren. Hva tror du om det?

Lenke til kommentar
men er det er gjevn gnist i begge plugan.sjekk alle bensin slangan om det er hul i dem og om det er mye skit i bensin filtere

 

Tror det nok er for mye bensintilførsel. Men tror du det kan være noe galt med tennpluggene når jeg fikk start på scooteren allikevel? Da må de vel ha funket? du skal bruke b9ES pluger på scootern

 

Ta ut forgasser og tømt de for bensin og sjekka flotøren. Hva tror du om det?

ja det kan du.så hører du med nåen som veit hvor mye lufte skruen og bensin skruen på forgassern skal stilles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...