Gå til innhold

[Løst]Sette opp to skjermer.


Anbefalte innlegg

Heisann.

Dette er sikkert et spørsmål som har blitt stilt en del ganger og besvart, men jeg fant ikke noe direkte svar på det jeg lurer på via å søke.

 

Spørsmålet mitt er som følgende.

Jeg har tenkt til å sette opp to skjermer i stua. En LCD-Tv som blir brukt som tv-en, men som også er koblet til pc-en for å bruke Windows Multimedia center og/eller spill fra maskina (vanlige spill og emulasjon av konsoller).

Den andre skjermen blir da selv arbeidsstasjonen min, der alt annet på datamaskinen skjer.

 

Er dette vanskelig og sette opp og hvordan?

 

Følgende skjermkort er Geforce 8800GT med to DVI-utganger på en maskin med Windows Vista x64 Ultimate (med MediaCenter)

Endret av chriztr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

Dette er sikkert et spørsmål som har blitt stilt en del ganger og besvart, men jeg fant ikke noe direkte svar på det jeg lurer på via å søke.

 

Spørsmålet mitt er som følgende.

Jeg har tenkt til å sette opp to skjermer i stua. En LCD-Tv som blir brukt som tv-en, men som også er koblet til pc-en for å bruke Windows Multimedia center og/eller spill fra maskina (vanlige spill og emulasjon av konsoller).

Den andre skjermen blir da selv arbeidsstasjonen min, der alt annet på datamaskinen skjer.

 

Er dette vanskelig og sette opp og hvordan?

 

Følgende skjermkort er Geforce 8800GT med to DVI-utganger på en maskin med Windows Vista x64 Ultimate (med MediaCenter)

 

trykk høyre inn på skjerminstillinger , trykk på skjerm nr2 i skrolle menyen,, velg skjer nummer 2 og trykk extend to my desktop eller hva det står , velg oppløsning og apply!

 

finito du har to skjerm ,

 

edit : mediasenter starter på primær skjermen din, evt kan du klone primær skjermen med den andre skjermen, når jeg skal se på film på tv'en bare bytter jeg den til primær skjerm, hari kke funnet noen annen måte for dette!

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...