Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe bil i tyskland, bor i sverige - toll?


DELLARMADA

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp flytett til sverige å lurer på om noen vet om det går ann å kjøpe bil i tyskland og ta den inn i sverige uten å betale en rekke avgifter?

Hvilke avgifter må jeg isåfall betale?:p

 

Noen forslag til bil jeg evt kan kjøpe? Den skal først å fremst være så eksklusiv som mulig. Er åpen for alle merker, men må si jeg liker Audi godt. Det er jo et tyskt merke også, hvis det går ann å importere derifra.. :p

En eksklusiv og ganske ny er det viktigste. Men litt motor bør deg også være i den. Det skal ikke være en stasjonsvogn, men sedan og ikke mindre enn 4 seter. Bryr meg lite hvor langt den har gått, og prisen skal ikke være høyere enn 110 000 norske kr :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Importguiden fra autopower.se er veldig detaljert og gir svar på alle spørsmål angående import av bil fra utlandet og inn i sverige. Tenk på at bruktmarkedet i sverige (og mange andre land) flommer over av biler for tida, så det er virkelig rett tidspunkt for å gjøre et godt kjøp. Se deg om i Sverige også, og prut hardt på de bilene du finner interessante.

 

OT: Hvor i Sverige bor du?

Lenke til kommentar

Så på den der dokumentaren om en norsk sigøynerfamilie som gikk på NRK for noen uke tilbake. Der sa han ene at de kjøpte biler fra Tyskland og registrerte de i Sverige, fordi det var vinvattig mye billigere enn å kjøpe bil i Norge. Det var forklaringen på hvorfor de kjørte rundt i relativt nye Mercedes AMG og slike biler.

Lenke til kommentar
Importguiden fra autopower.se er veldig detaljert og gir svar på alle spørsmål angående import av bil fra utlandet og inn i sverige. Tenk på at bruktmarkedet i sverige (og mange andre land) flommer over av biler for tida, så det er virkelig rett tidspunkt for å gjøre et godt kjøp. Se deg om i Sverige også, og prut hardt på de bilene du finner interessante.

 

OT: Hvor i Sverige bor du?

 

 

Takk for alle svar btw :)

 

 

Bor i Gøteborg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...