Gå til innhold

Amentio overlesser meg med pakker før jul!


Sharp

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte deler til en ny PC hos Amentio forrige uke, til sammen 6 deler.

 

Allerede etter et par dager begynte det å komme pakker på døra:

 

Først kom DHL på døra med et nettverkskort.

Så kom Posten på døra med en harddisk.

 

Neste dag kom DHL på døra igjen, nå med ei mus.

Posten kom like etter med ei strømforsyning.

 

I mellomtiden har jeg vært på posthuset og hentet kabinettet, mens nå må må jeg ned på posthuset igjen for å hente siste del.

 

6 deler, 6 pakker.

 

All ære til Amentio som får det levert så kjapt, hadde jo egentlig ikke forventet å få det før jul!

 

Men kan ikke la være å tenke på hvor dårlig butikk det må være for noen.... 252 kr betalte jeg i porto.

 

Noen som kan tenke seg hva det koster Amentio å sende DHL på døra 2 ganger, Posten på døra 2 ganger og 2 pakker jeg må hente selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Amentio sender ikke fra eget lager, så det koster nok ikke dem noe særlig ekstra.

 

Nei de har jo en hel drøss med grossister de bestiller fra. Men det må jo være mye dyrere for Amentio å sende seks pakker direkte fra sine grossister til meg, enn det er å sende ei felles pakke fra seg selv?

 

F.eks. ei billig mus jeg kjøpte til hundrelappen, kom direkte på døra i egen pakke. Det jeg betalte for den dekker vel ei gang ikke inn utgiftene til porto for Amentio? Eller har de meget gunstige betingelser hos Posten, DHL osv.?

 

Uansett, jeg undres jo egentlig bare over hvordan Amentio tjener penger på dette :p

Lenke til kommentar

Amentio bestiller hovedsaklig varene du bestiller fra den billigste grossisten. Dermed har de ikke varene på eget lager. Mao; pakken må enten sendes til dem, for så og sendes videre til deg. Eller så kan grossisten sende den direkte til deg, noe jeg antar er det som skjer. Du har tydeligvis fått alle seks pakkene fra seks forskjellige grossister, derfor alle pakkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...