Gå til innhold

Pc bygging funker ikke...


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg trenger hjelp!

 

Jeg har bestilt en del deler fra komplett, og skulle bygge min egen maskin. Da jeg hadde satt sammen alle delene, skulle jeg starte maskinen. Ingenting skjedde. Skjermen lyste bare gult ( på status led'en ) og viste ingenting. Diskettestasjonslyset lyset grønt hele tiden. Jeg tenkte noe var galt med enten ram eller prosessor og sjekket at disse delene satt skikkelig i. Det gjorde de. Så startet jeg den igjen, og så på et eller annet mystisk vis funket den nå. Dette var rart. Så gikk jeg inn i bios og fikset på agp 4x og litt slike små detaljer. Så skulle den restarte, men det ville den ikke. Sjekket jeg alt, og skulle starte. Dette funket ikke. Så skulle jeg vise en venn at dette ikke funket. Da jeg startet den da, funket det selvsagt =) . Jeg bruker en harddisk fra en tidligere maskin på 100GB. Den har ikke vært primary før, og har ikke windows installert. Selv om jeg prøver den gamle primary disken på 20GB funker det ikke. Delene dette gjelder er følgende : 100GB WD, Geforce 3 Ti 500, soundblaster audigy, 512 DDR ram 2100 cl 2.5, amd xp 1800+, chieftech dragon midi tower, abit kr7a-raid. Jeg lurer på hva som er galt, er noen deler som kan være defekte? Jeg brukte anti-statisk kabel under hele operasjonen og har bygd mange pc'er før dette uten problem. Vet dere om noen av delene kan være inkompatible? Hva kan jeg gjøre for å undersøke hva som er galt?

 

CG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Hadde et lignende problem med KT7.

Startet opp og, det knatret litt i HD`en så ble alt stille. Snodig nok så var eneste muligheten å starte å røske ut kontakten, sette den i og da startet den.

 

Det viste seg at HK var defekt.

 

Beste og letteste måten å finne ut av dette på er å sette delene over på et annet HK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...