Gå til innhold

Ny Sony ericsson


Anbefalte innlegg

Hei, eg trenger litt hjelp til å bestemme meg

 

Eg har brukt sony ericsson sine telefoner lenge nå og har vert stort sett veldig fornøyd med alle. Nå er enden nær for den eg har hatt i 3 år, og eg tenker på å kjøpe en ny. Men siden eg er ikke veldig oppdatert innen telefoner tenke eg å spørre om noen råd:)

 

Det eg vil ha:

Helst være Sony Ericsson(har vendt meg så godt til dem)

En tenefon mellom 1000-3000kr

En telefon som kan ta gode bilder

En tenefon med OK plass

Og til sist må den ha muligheter for å kunne spille musikk.

(har I-pod men har den ikke alltid med meg)

 

tusen takk for all hjelp å ha en god jul:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler alle som skal bruke mobilen til musikk/radio om å sterkt vurdere modeller med integrert 3,5 mm-jack. Da slipper man å tenke på å hele tiden ha med seg adapter for å kunne bruke vanlige headset/plugger til telefonen. Overganger kan mistes, glemmes og bli ødelagt og er helt unødvendig når det finnes telefoner hvor du kan plugge headset'et rett i uten overgang. Av SE-telefoner er det kun Xperia som har dette, og den er ikke aktuell i forhold til dine ønsker. Jeg synes det er mange gode alternativer, men hvis du velger SE "ofrer" du altså integrert minijackutgang.

 

Her har du en liste over modeller jeg ville ha vurdert med dine krav og ønsker. Kanskje særlig N78 som er i prisklassen din, har bra kamera med fotolys, støtter minnekort opptil 32GB (et 2GB-kort følger med), og har oppgitt musikkavspillingstid på 24 timer - i tillegg til mye teknologi som du ikke krever (EDGE+3G+super-3G, stor og bra skjerm, wifi, radio, GPS), så du får mye for pengene.

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler alle som skal bruke mobilen til musikk/radio om å sterkt vurdere modeller med integrert 3,5 mm-jack. Da slipper man å tenke på å hele tiden ha med seg adapter for å kunne bruke vanlige headset/plugger til telefonen. Overganger kan mistes, glemmes og bli ødelagt og er helt unødvendig når det finnes telefoner hvor du kan plugge headset'et rett i uten overgang. Av SE-telefoner er det kun Xperia som har dette, og den er ikke aktuell i forhold til dine ønsker. Jeg synes det er mange gode alternativer, men hvis du velger SE "ofrer" du altså integrert minijackutgang.

 

Å satse alt på integrert 3,5mm jack er på grensen av galskap. De aller, aller fleste kommer aldri til å bytte ut mobilheadsettet med noe annet, og gjør de det, finnes det en genial overgang som lar deg bruke 3,5 mm jack. Den følger med på de fleste SE telefonene. At den absolutt må være integrert er bare tull og tøys, og at den skulle være mer utsatt for feil er iallefall bare tull og tøys. Jeg vil tro det heller er motsatt.

Lenke til kommentar
Å satse alt på integrert 3,5mm jack er på grensen av galskap. De aller, aller fleste kommer aldri til å bytte ut mobilheadsettet med noe annet, og gjør de det, finnes det en genial overgang som lar deg bruke 3,5 mm jack. Den følger med på de fleste SE telefonene. At den absolutt må være integrert er bare tull og tøys, og at den skulle være mer utsatt for feil er iallefall bare tull og tøys. Jeg vil tro det heller er motsatt.

Satse alt? Hva er det du våser om? I følge prisguiden har man 33 modeller å velge mellom med integrert 3,5 mm-jack, så det er ikke å satse på ett kort. Selvfølgelig MÅ den ikke absolutt være integrert, det har jeg aldri påstått. Jeg sier at det er utrolig mye mer praktisk med integrert jack, for å slippe å hele tiden huske på å ha med en overgang.

 

"De aller, aller fleste kommer aldri til å bytte ut mobilheadsettet med noe annet"? Kilde på dette, takk. Min erfaring er at medfølgende handsfree/plugger nesten alltid er dårlig. Jeg har alltid byttet dem ut i alle fall, både med SE, Nokia og andre merker. Mitt inntrykk er at de jeg kjenner er enig med meg på dette punktet.

 

 

Trådstarter: Gratulerer med ny telefon. :)

Lenke til kommentar

De fleste som bare bruker tlf til litt musikk sånn til og fra bussen osv, og ellers snakk, trenger ikke noe annet enn det som følger med. ulempen med å kjøpe "nye" er jo det at du som regel ikke har muliget til å føre en samtale via disse.

 

Jeg holder meg selv til KUN blåtann!

Lenke til kommentar
Å satse alt på integrert 3,5mm jack er på grensen av galskap. De aller, aller fleste kommer aldri til å bytte ut mobilheadsettet med noe annet, og gjør de det, finnes det en genial overgang som lar deg bruke 3,5 mm jack. Den følger med på de fleste SE telefonene. At den absolutt må være integrert er bare tull og tøys, og at den skulle være mer utsatt for feil er iallefall bare tull og tøys. Jeg vil tro det heller er motsatt.

Satse alt? Hva er det du våser om?

 

 

 

Å utelukke en telefon pga mangel av integrert 3,5, er det jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...