Gå til innhold

Tips til nytt skjermkort, rundt 2000 kr


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på å kjøpe et nytt skjermkort til rundt 2000 kr. har nå et XFX GeForce 8800 GT 512MB i maskinen.

Andre specs:

CPU: C2Q Q6600 @ 2.4 GHz (har ikke klokka den xD)

RAM: Corsair Twin2x 6400 4GB 800MHz DDR2

PSU: Corsiar 550W Bulk

HQ: Asus P5N-D

Skal spille Call of Duty 5 og muligens GTA 4 (Vet at GTA 4 krever veldig bra skjermkort så ikke overdriv!)

Trenger litt tips til hva jeg skal kjøpe fordi det er veldig mange skjermkort på markedet nå. Vil ha et med 1 GB minne. Takker for alt av tips og legg gjerne til lenker.

 

EDIT: Har 22" skerm

Endret av Bjox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Tippet 4870 ville dukke opp som et forslag ja, men til et nvidia chipset ville jeg ha kjøpt nvidia skjermkort, og så lenge du ikke har en skjerm større enn 22 tommer ville jeg si at GTX260 på tilbud hos komplett er det klart beste kjøpet!

 

Andre alternativer er jo 9800gtx, men det blir litt penger ut vinduet siden den er så og si samme gpu som det du har. Ellers kan jo anbefale veldig å faktisk oppgradere til SLi, altså kjøpe et til 8800gt som er identisk og kjøpe en kraftigere PSU, dette vil være det beste kjøpet for denne prisen vist du kjører større enn 22 tommer, og generelt, det vil også komme rundt 2000 kroner. 8800gt 512 + 750w Chieftec = Løv maskin:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Sa aldri det ikke gikk, men jeg sa at jeg ville ha kjøpt et nvidia kort. og yter ikke 8800gt i SLi like bra som et toppkort? Se selv her, rett under 9800gx2 og over GTX280 på en del av testene.

Lenke til kommentar

Problemet med fler gpuer er att det er få spill som støtter det. Hadde alle spill hatt full støtte for både multi gpu og cpu hadde verden vært flott, men det er den ikke. Det kommer nok en gang, men det er fler år til. For og ikke snakke om strømforbruket til to 8800 kort og varmen det vil gi. Da er det bedre med ett toppkort uansett om det er fra nvidia eller ati.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Problemet med fler gpuer er att det er få spill som støtter det. Hadde alle spill hatt full støtte for både multi gpu og cpu hadde verden vært flott, men det er den ikke. Det kommer nok en gang, men det er fler år til. For og ikke snakke om strømforbruket til to 8800 kort og varmen det vil gi. Da er det bedre med ett toppkort uansett om det er fra nvidia eller ati.

mange av de spillene som ikke støtter SLi har ikke bruk for mer enn et 8800gt for å kjøre på fullt uansett (fins noen unntak likevel), strømforbruket ble klart løst med ny PSU. OG hadde du gjort leksa di så hadde du vist at ATi kort som 4870 er et generelt varmere enn 8800gt kort. Selvfølgelig vil 2 kort skape noe varme, men da ligger det mer i kabinettet likevel skulle det være noe problem.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Lurer bare på hvorfor han skal kjøpe ny psu når det ikke trenges. Bedre og kjøpe ett nytt toppkort idag og heller legge til ett til om ett halvt år eller år. Da er det sjanser for att man trenger ny psu også ja.

 

Er helt klar over att 4870 er en varmeovn uten like. Men to kort gjør ikke saken noe bedre.

 

Tror egentlig jeg gir meg på diskusjonen her, nvidia har mange fine kort, ati har kommet seg i det siste med 48** serien. Tydelig att du er fanboy av nvidia så tror ikke vi kommer så mye lengre enn dette. Har selv alltid hatt nvidia men i det siste har jeg byttet til ati fordi de troner på toppen enn så lenge.

 

Lykke til trådstarter med å ta ditt valg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

jeg vil uansett det si det er mer langsiktig å kjøpe et til 8800 gt og en ny PSU, for neste gang du ska oppgradere så må du mye mulig ha nytt av det meste, det vil si, ikke PSU vist han kjøper en ny nå ettersom den er det er minst sjans for at du må bytte ut.

 

Ellers er jo alternativene gtx260 som jeg nevnte tidligere eller 4870, alt etter hvor stor oppløsning du skal bruke.

 

Er heller ikke Nvidia fanboy, er faktisk en av de få gangene jeg anbefaler nvidia foran ATi.

 

Opp til trådstartet uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...