Gå til innhold

alternativ for Asus M2N32-SLI Deluxe hovedkort


Anbefalte innlegg

som tittelen sier trenger jeg et godt alternativ til asus M2N32-SLI Deluxe.

info om kortet her

 

det jeg har i pc'en:

skjermkort: Nvidia Geforce 8800 GTS 640mb

CPU: AMD Athlon 64 X2 6000 89W AM2

lydkort: Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty

 

så har jeg 8 harddisker der 6 av dem er koblet på hovedkortet og de 2 siste på en sata kontroller som også må ha plass på det nye hovedkortet.

 

flott om noen kan komme med en anbefalning på hvilket hovedkort jeg burde ha. Jeg tenker også på å kjøpe nye minnebrikker så hvis noen kunne hjulpet meg med å finne 2 stk 2 GB (hvis dette er fornuftig) minnekort til meg også er det flott.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva mener du? det samme som jeg har eller det beste am2 hovedkortet jeg kan få tak i? det jeg har som er ødelagt er ikke i salg lenger tror jeg. jeg har ikke mye peiling på hovedkort så fint om noen hadde kunnet postet et link til et hovedkort jeg burde skaffe meg. jeg vet ikke helt hva forskjellene vil være om jeg kjøper et billig eller dyrt HK...

Lenke til kommentar

Joda, de kan du få kjøpt nye. https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price

 

Det spørs jo hva planen din er fremover med evt oppgradering av hardware. Hvis du vet at du skal ha eksisterende utstyr et år eller to til, kan du like godt kjøpe et Asus M2N32-SLI Deluxe, da disse er svært gode hovedkort.

 

Du kan jo også vurdere Asus M2N32 WS PRO, som faktisk er litt billigere. Det er workstation utgaven, og er som regel meget gode og stabile kort.

 

Har du planer om å skifte ut, er jo verden åpen for deg mtp ny hardware.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Vet ikke om du skal oppgradere til Intel eller AMD.

 

Blir det AMD, bør du skaffe deg et AM2+ hovedkort, som støtter Phenom 2 cpuene som lanseres i januar. Da kommer cpuer som støtter ddr2 minne. I februar kommer AM3, som støtter ddr3. Du nevner oppgradering av minne. Da er det jo fremtidsrettet å kjøpe det. Da må du vente til am3 blir lansert.

 

Asus M3A79-T Deluxe er et meget bra hovedkort som har fått mye skryt, bla av overklokkingsegenskapene. Vet ikke om du klokker. Her er et knippe am2+ kort:

 

https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price

Lenke til kommentar

tenker det blir AMD da dette er det jeg har mest erfaring med. men hvis jeg kjøper meg et AM2+ hovedkort nå så må jeg jo kjøpe meg ny CPU med en gang da? siden den jeg har er AM2.

nå husker jeg ikke om minne og grafikkkort går på socket også men da må jeg eventuelt ha nye av det også for å få en pc som funker nå.

 

Jeg klokker ikke så tror ikke det er så viktig.. bedre at jeg finner et kort som i utgangspunktet er bra for meg.

 

så hvis jeg ikke vil bytte noen av komponentene mine enda så må jeg kjøpe meg et AM2 hovedkort da? eller fungerer AM2+ hovedkort med AM2 cpu osv.?

Lenke til kommentar

Du kan bruke den cpuen du har nå, i et am2+ hovedkort. Samme med minnet.

 

Hvis du skal ha et am2+ kort, pass på at du kjøper et 790FX SB750. En fordel med den kommende Phenom 2, hvis du engang skal finne på forsøke overklokking.

 

Som sagt, med Asus M3A79-T Deluxe am2+ kan du ikke gå feil. Det spørs da også hva budsjettet ditt ligger på.

 

Det er først når du beveger deg over på AM3 (ddr3) du må skifte minne, hovedkort og cpu. Men husk at en AM3 cpu er kompatibel med AM2+, men ikke omvendt. Kan bli litt forvirrende dette, men google litt på området, og du vil bli klokere.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Du kan bruke den cpuen du har nå, i et am2+ hovedkort. Samme med minnet.

 

Hvis du skal ha et am2+ kort, pass på at du kjøper et 790FX SB750. En fordel med den kommende Phenom 2, hvis du engang skal finne på forsøke overklokking.

 

Som sagt, med Asus M3A79-T Deluxe am2+ kan du ikke gå feil. Det spørs da også hva budsjettet ditt ligger på.

 

Det er først når du beveger deg over på AM3 (ddr3) du må skifte minne, hovedkort og cpu. Men husk at en AM3 cpu er kompatibel med AM2+, men ikke omvendt. Kan bli litt forvirrende dette, men google litt på området, og du vil bli klokere.

 

ok, jeg forstår hva du mener. da er det jo ikke så ille allikevel. takk for all hjelp, lærte en del ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...