Crazymech Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 (endret) Hei,etter at min kjære gode innbygde mediacenter fra 2005 fikk strømforsyningen til å høres ut som pynten på en Kransekake et par uker siden har jeg fått muligheten til å kjøpe en ny pc. Visse medlemmer av familien ville det skulle være en Dell. *skjelve* Så jeg fikk på meg utfordringen av å sette opp noe bedre. Lurte på om jeg kunne få noen litt smartere enn meg til å sjekke raskt over listen om alt fungerer med hverandre, evnt. forbedringer osv. Takk ^^ (PS: Prisene mine går sånn egentlig ut i fra komplett.no selv om det ikke er det billigste for å holde meg til minst mulige leverandører, men godtar forbedringer på dette og, så klart PPS: Takk til Nicho for hjelpen med oppsettet ^^) Hovedkort: Asus P5Q Deluxe CPU : Intel Core 2 Quad Q9550 RAM : OCZ Gold XTC 4096 MB DDR2 PC6400 Harddrive: Samsung Spinpoint F1 1 TB PSU : Thermaltake Toughpower 750W Kabinett : Antec Nine Hundred sort midtower GPU : Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5 +1 Vifte: Nexus 120mm Real Silent Vifte https://prisguiden.no/calc_waggon.php?waggon_id=89571 Bekymringspunkter er varmen 4870'en og muligens Q9550'en lager. Har muligens tenkt å overklokke, men det blir heller om en 2-3 år, avhengig av ytelse og etterspørsel på ting framover i tid. Endret 21. desember 2008 av Crazymech
Nabbetuzz Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Hva med en kikk på core i7 (1366). Skal selv kjøpe pc til samme prisklasse og jeg har selv vurdert dette systemet her jeg ser at skjermkortet i mitt oppsett har litt høyere frekvenser, men tror ikke det har så mye å si. På dette oppsettet er det også 6GB, DDR3 minne, som er noe raskere en det du har satt opp.
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Hva med en kikk på core i7 (1366). Skal selv kjøpe pc til samme prisklasse og jeg har selv vurdert dette systemet her Dette er en veldig god og framtidsrettet PC. jeg ser at skjermkortet i mitt oppsett har litt høyere frekvenser, men tror ikke det har så mye å si. På dette oppsettet er det også 6GB, DDR3 minne, som er noe raskere en det du har satt opp. Hastigheten til RAM'en har nesten ingenting å si så lenge det er raskere enn det man minium trenger til prosessoren. PC6400 skal fint holde til minst 3,5 GHz, så f eks PC8000 holder selv om man skal klokke mye.
Crazymech Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Skrevet 21. desember 2008 (endret) Tror egentlig overgangen til f.eks P6T hovedkortet ville økt kostnadden for mye, prøver å holde det så billig som mulig med maks tak på 15k.. Er klar over at Komplett.no er ikke det billigste alternativet, men da får jeg alt på et sted, og gjør det litt lettere for meg selv (garantimessig) på mitt første bygg. På den andre siden vet jeg ganske lite så kan jo være langt på jordet. Så klart. Endret 21. desember 2008 av Crazymech
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Tror egentlig overgangen til f.eks P6T hovedkortet ville økt kostnadden for mye, prøver å holde det så billig som mulig med maks tak på 15k.. Er klar over at Komplett.no er ikke det billigste alternativet, men da får jeg alt på et sted, og gjør det litt lettere for meg selv (garantimessig) på mitt første bygg. På den andre siden vet jeg ganske lite så kan jo være langt på jordet. Så klart. Med tanke på at Q9550 er en ganske dyr prosessor vil ikke prisforskjellen være på mer enn 2000 - 2500 kroner for et X58 oppsett .
Crazymech Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Skrevet 21. desember 2008 Hmm, hvor mye effekt økning sånn ca blir dette? Det virker litt dyrt egentlig?
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Hmm, hvor mye effekt økning sånn ca blir dette? Det virker litt dyrt egentlig? Effekt? Hvis du mener hvor mye strøm den drar så er det vel ca det samme. Hvis du mener ytelsesøkning så vil ytelsen øke ganske lite i spill, men en god del mer i andre operasjoner.
Crazymech Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Skrevet 21. desember 2008 Hehe, er vel ikke så flink på å ordlegge meg Ja mente vel ytelse, men var kjekt å få vite det med strømmen og. Jeg antar 95% av bruken på denne PC'en blir til Spill. Tror ikke det er verdt å gå ut med 2000kr mer for bare en liten øknin (selv om skrytefaktoren hadde vært litt gøy og ha). Men ellers, det er vel ingen åpenbare kompabilitets problemer med oppsettet?
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 (endret) Hehe, er vel ikke så flink på å ordlegge meg Ja mente vel ytelse, men var kjekt å få vite det med strømmen og. Jeg antar 95% av bruken på denne PC'en blir til Spill. Tror ikke det er verdt å gå ut med 2000kr mer for bare en liten øknin (selv om skrytefaktoren hadde vært litt gøy og ha). Men ellers, det er vel ingen åpenbare kompabilitets problemer med oppsettet? Et X58 oppsett vil være mye mer fremtidsrettet mtp at du kan skifte prosessor om f eks 2 år . Den har også støtte for både SLI og crossfire med 16x på tror det var 3 porter (P45 greier bare 8x på 2 porter). Endret 21. desember 2008 av KnewtFan
Crazymech Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Skrevet 21. desember 2008 okok, du har nesten overtalt meg.. Hvis jeg bytter ut P5Q til P6T, skifter over til i7 920 og slenger på med litt DDR3 RAM, ville det holdt? eller trenger jeg å bytte ut mer.
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 okok, du har nesten overtalt meg.. Hvis jeg bytter ut P5Q til P6T, skifter over til i7 920 og slenger på med litt DDR3 RAM, ville det holdt? eller trenger jeg å bytte ut mer. Bare gå for Nabbetuzz sitt oppsett bare at du bytter ut harddisken med en Samsung Spinpoint F1 1TB og kabinettet til et Antec Performance One P182.
Crazymech Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Skrevet 21. desember 2008 Ok, skjønner ikke hvorfor du siterte meg, gikk utifra at det var til Nabbetuzz (når jeg ser på HDD) har endret til dette da: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=89571 Virker det greit?
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Ok, skjønner ikke hvorfor du siterte meg, gikk utifra at det var til Nabbetuzz (når jeg ser på HDD) har endret til dette da: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=89571 Virker det greit? Ville nok valgt dette minnet, men ellers ser det bra ut .
Crazymech Skrevet 21. desember 2008 Forfatter Skrevet 21. desember 2008 Sånn ærlig talt tror jeg at jeg skipper det, kan ikke utnytte og har rett og slett ikke bruk for så mye minne. Men jeg takker, bukker, neier og hopper for all den gode (og ikke minst raske!) hjelpen!! Er vel beundringsverdig
Rescue me Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Sånn ærlig talt tror jeg at jeg skipper det, kan ikke utnytte og har rett og slett ikke bruk for så mye minne. Men jeg takker, bukker, neier og hopper for all den gode (og ikke minst raske!) hjelpen!! Er vel beundringsverdig Gå i hvert fall for tipple channel minne som er spesielt designet for X58. Denne var litt interresant må jeg si, ellers så finnes det masse 3 GB kit .
Mhz Skrevet 21. desember 2008 Skrevet 21. desember 2008 Burde vel kanskje bytte til antec 1200. Antec 900 har ikke støvfilter og kan bli lite har jeg hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå