Gå til innhold

Nytt Gaming Skjermkort


Creowks

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og lurer på om hva som er av brae skjermkort nå for tiden. Har ikke følgt noe med på hva som er nytt på en lang lang stund, men jeg har lyst på en oppgradering.

 

Jeg vil ha et skjermkort som takler grafikken på de nyeste spillene (per dags dato), men det må ikke være det aller beste (tenker pris her).

Det hadde vært flott hvis noen kunne kommet med et par forslag på nye skjermkort som er ute på markedet i dag.

 

Så jeg vil gjerne ha tips om hva som er de beste skjermkortene, og gjerne prisen på de også. Jeg har ikke noen fast prisklasse jeg går etter, men må selvfølgelig ikke være alt for dyrt.

 

Hva er verdt å kjøpe, og hva ville vært en god oppgradering fra 8600GTS? Kan ikke kjøre spill som Crysis på høyere kvalitet enn normal med dette grafikk kortet.

 

Takker for alle tips og forslag. Jeg har liten peiling på hva som er et godt kjøp nå om dagen, og hadde satt pris på litt hjelp/veiledning. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Listen går som følger (fra best til dårligst ytelse)

#1: ATI Radeon HD 4870-X2

#2: ATI Radeon HD 4850-X2*

#3: nVidia GTX 280*

#4: ATI Radeon HD 4870*

#5: nVidia GTX 260

#6: ATI Radeon HD 4850

* GTX 280 er bedre enn Radeon HD-X2 på lave oppløsninger (Radeon best fra ca 1680x1050)

* Prismessig, er HD 4870 et bedre valg enn GTX 280

 

Neste faktor er å kjøpe skjermkort etter hva slags skjerm du har.

Sitter du med en skjerm som har en maks oppløsning på 1280 x 1024 punkter, vil det være totalt unødvendig med de fire øverste kortene. (Bortsett fra kansje GTX 280, som i benchmarks tester vist nok klarer seg ganske bra på lave oppløsninger.) Dog ved lave oppløsninger vil et Radeon HD 4850 eller GTX 260 kort prismessig være et mye bedre valg.

Har du en 22tommer skjerm eller større, vil et Radeon HD 4870 være det beste valget når det gjelder pris contra ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...