liquidmetal Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Jeg lurer på å oppgradere stua litt med en htpc. Og da beveger jeg meg inn i et nytt teritorium og mange spørsmål. Jeg har en Panasonic plasma tv med vga, rgb og hdmi, samt parabol bra Canal digital som jeg ønsker å få mer ut av. Hva slags løsning er det som vil fungere best?? Kan jeg kjøre lyden fra parabolen inn i en htpc og få lyden ut via høytalere koblet til htpc? Dette er et veldig åpent spørsmål, så her kommer en del begrensninger. - dette skal være en ren media center pc, så den må være stillegående. Ytelse til spill og tunge aplikasjoner har jeg andre løsninger til - jeg har et håp om å ikke brenne av mer enn 6000,- på utstyr - jeg har harddisker liggende (hvis jeg får mest for pengene ved å bygge en pc selv) - jeg trenger høytalere, men vil helst ha noe ala Bose Companion 5 for å unngå masse høytalere spredt rundt i min lille stue, selv om jeg ser at budsjettet kanskje sprekker... Er det noen som har noen gode forslag til meg?
obergeru Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 (endret) Handlevogn: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=86875 CPU: AMD Phenom 8650 evt 8750 BE en god 3 kjerners prosessor fra AMD. Phenom pga HT3.0 støtte gir bedre bildekvalitet for det integrerte skjermkortet. Kabinett: Antec Fusion 430 er et godt kabinett bygget for god luftflyt, med 2 120mm vifter i siden av kabinettet. Det følger med en forholdsvis god 430W strømforsyning. Minne: 4 Gb DDR2 minne PSU: Følger med kabinettet. Optisk: LG blueray spiller, for å holde deg under budsjett kan du erstatte denne med DVD brenner HK: Gigabyte GA-MA78GM-S2H, AMD 780g er referansehovedkortet innen HTPC pga lavt energi forbruk, og innebygget GPU som dekoder 1080p film. GPU: Radeon HD3200 på hovedkortet Kjøling: Scythe Ninja Mini er "spesiallaget" for dette kabinettet. Kan brukes passivt for minimalt støy. Nexus 120mm Real silent, er av de mest stillegående viftene på markedet. TV kort: TerraTec Cinergy S2 https://prisguiden.no/product.php?product_id=88810 I tillegg til TV kortet trenger du CA modul. Kan jeg kjøre lyden fra parabolen inn i en htpc og få lyden ut via høytalere koblet til htpc? Ja, pcen vil også fungere som PVR og du kan ta pause i TV sendingene. Endret 20. desember 2008 av obergeru
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå