Gå til innhold

Problemer med patching i AoC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat kjøpt spillet, fått det innstalert men når jeg prøver å patche spillet får jeg error som sier:

"Fatal Error: Could not connect to patch server."

er dette problem fra min side eller funcom sine servere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Restart datamaskinen.

Sjekk om det er noen form for windows brannmur på, hvis det er - slå av.

Har du andre antivirus programmer som kanskje blokkerer?

Har du ruter? Kan det være noen porter der som er blokka?

Må nesten bare prøve deg frem :) Men personlig trur jeg det er et antivirus program AKA norton eller noe som blokkerer det, eller så kan det være noen porter i ruteren som er lukket.

Skrevet

Har et liknende problem. Laster ned en stund, stopper og må starte den på nytt.

På laptop'n min hadde jeg også noe liknende. Skrudde av alt som kalles brannmur/antivirus og da fikk jeg lasta det ned

Skrevet

Forsøker å laste ned Test Live content, menneh...sjelden brukt så lang tid på en patch...

I tider sliter den å gå over 1 kb/s (av 2GB+ som skal lastes ned)

Slått av alt i Norton, men vurderer å avinstallere snart, bytte ut med Zonealarm.

Skal la den stå på i hele natt nå, og håpe den ikke stopper opp 3 min etter at jeg legger meg, slik som den har gjort en del på dagtid. Rebootet PC 5+ ganger for å sjekke nettverk, og rebootet patcher sikkert 20+ ganger............fsdjklbgsrjbødb :S

Skulle ønske Funcom kunne bruke torrent på patchene sine (2 GB+ å laste ned er ikke gjort på 3 min) i det minste, fordi hvis noe ligende kommer ved Live, så vet jeg ikke om jeg får oppdatert, og jeg har 6 Mbit ADSL :S

Slitt masse med trådløs tilkobling i mange år, og signalet er ustabilt, men nå på 76 % stabilt siste 10 dagene due to upgrade og enda sliter jeg å nå mer enn 1 kb/s av 600 kb/s mulige... :S

Noen råd?

Hilsen en som håper på et mirakel.

Skrevet

DREP TRÅLØSE TILKOBLING NÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!!!!!1111111111111

Hehe, ok for å fortelle det litt mer seriøst, har forstått det slik at det er torrent lignende greier AOC nedlastingen bruker, tror den kobler opp mot maks 50 stk. Mest sannsynlig så vil jeg tro antivirus / brannmur og tråløst nett skaper problemet. Tipper at det tråløse mister kontakten ganske ofte, og da mister man igjen kontakten med dem man lasta fra, så den muligens trenger litt tid igjen for å gå tilbake til normal hastighet. Andre ganger så er det bare lav hastighet, og det er synd å si det men det er noe man bare må leve med :/

Men som sakt, kobl til med kabel, eller enda bedre, datamaskin direkte til modem, deaktivere brannmur og for en liten periode avinnstaller antivirus programmet, for å se om dette hjelper.

Skrevet

Hehe, ja skulle gjerne utradert den...

Men da er jeg også uten internett :( ....

Jeg er nemlig ca. 15-20 meter unna modemet, med alt for mange vegger imellom, så med mindre jeg vil lage et hav av kabler, så må jeg få dette til å fungere.

D-Link påstår at jeg har stabilt 60-70% signalstyrke, men nettet går fra sneglefart til romrakettfart med ujevne mellomrom.

Fått noen muligheter jeg kan utforske, alt ettersom kostnader.

- Repeater/Booster av signalet midtveis eller no.. (Men hjelper det?)

- Slå av alt av sikkerhet på PCen, avinstallere Norton osv... (Litt risky med en helt ny PC med lite oppdateringer?)

- Sette opp en kabel for tider jeg skal laste ned slike saker som Patch 4 (Kabelvirrvarr, men da får jeg nett når jeg trenger det!)

- Koble til en antenne, av et eller annet sykt slag... (Noen tips til produkter?)

Takk for svar! :)

Skrevet

Du kan jo alltids skaffe sånne aksess punkter da, eller slags bokser som forsterker tråløse signaler. Men for en periode ville jeg anbefalt deg å prøve å kjøre med kabel, selv om det blir et ledning helvete, men bare for å se om det er noen annen effekt. Eventuelt kan du bore små hull i veggen(e) slik at du kan trekke en lengre nettverkskabel gjennom dem?

Skrevet

Imidlertidig løsning funnet:

1. Riv ut kablene av PCen

2. Løft PCen opp på pulten, tross størrelse & støy

3. Test optimistisk

4. Få opptil 700 kb/s på Test Server download :D

Me am a happy man now!

Skrevet
Takk for tipsene ihvertfall!

Btw, DX 10 med alt på fullt ser meget flott ut så langt! (GTX 260)

Og krever så SYKT mye :) Viftene mine jobbet for harde livet med å kjøle pcen, aldri opplevd slikt vifteforbruk før..

Når DX10 kommer så skal jeg ha på Godrays, bevegelige trær og den fuksjonen som gir mer detaljert bakke. Resten driter jeg i.

Skrevet
Hehe :)

Hva er godrays? Ordet høres jo ganske forklarende ut, men vet ikke hva dette har å si i spillet.. Er det lys effektene det står på?

Lyskjegler, f. eks gjennom skogen, eller når man er under vann, det lyset man ser der.

I virkeligheten ser du det når det er helt overskyet, og plutselig kommer det lys inn igjennom et hull, og du ser selve lysstrålen treffe et område. Ganske vakkert egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...