Gå til innhold

BK: Anker og tønner


SSSø

Anbefalte innlegg

Først må jeg få beklage den dårlige tittelen. Er akkurat ferdig med all julehandling, har vasket huset og har juleferie så nå er ikke hjernen min innstilt på mer tenking før 5. januar.

 

Som sagt, jeg er ferdig med alle julegavene og tenke det var på sin plass med en gave til meg selv. Planen var en Sigma 30 f/1.4, men nå sitter jeg da her med en Lensbaby 3G. Vet ikke helt hvor handelen min gikk til helvete...var jo det med hjernen og tenking, da. Damen i kassen misforsto ett eller annet også, så jeg fikk den til rett over tusenlappen. Kan ikke klage på det.

 

Så til bildene. Som dere kanskje har skjønt er de tatt med min nye Lensbaby 3G. Første gang jeg prøver noe slikt. Var slitsomt, tidkrevende og kjempegøy. Resultetene ble ikke akkurat noe å rope hurra for, men her er de jeg ble mest forøyd med. Faktsk de 2 første bildene jeg tok.

 

 

 

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bommet og bommet? Det kommer vel an på hvordan du ser på det. Fokus er der jeg ville ha det, om det var et rett valg er en annen sak. Og nei, det er ikke helt skarpt, selv der fokus er, men så er det jo også mine første bilder med en Lensbaby.

 

Slik ser det ut også.

Ikke at bildene er noe spesielt dårlige, men det ser mer ut som det er effekten av lensbaby du er ute etter å få fram enn motivene.

Det første bildet har mest potensiale for å være interessant.

Lenke til kommentar
Det er en god begynnelse! Jeg håper posten min kan bidra til å gi deg en motivasjonsboost, for jeg gleder meg til å se Lensbaby bilder fra deg, virkelig! Forventer noen nye bilder innen èn uke. Bedre bilder vel å merke.

 

Keep it up!

Motivasjonen min forsvinner desverre med regnet. Ikke fordi jeg ikke tåler regn, jeg bor i Bergen og jobber ute hver dag, men fordi jeg aldri har blitt fornøyd av et bilde tatt i regnvær. Skal uansett gjøre mitt beste.

Lenke til kommentar

Gratulerer med Lensbaby 3G - det har jeg og og elsker den ;P Sjekk ut Lensbabys hjemmeside for tips og faqs. Har du noe av accessoriet? Jeg har macrolinsene, veldig kjekt. Du kan finne mye på eBay til en billigere penge, eller bestille fra Lensbabys hjemmeside. Det tar litt tid å bli kjent med lensbabyen og når du får det til blir det bra bilder ut av det. I starten blir det jo mest å ta bilder av "alt og ingenting" :)

Lenke til kommentar

Selvsagt er effekten til lensbaby kul.

Det er jo derfor du kjøpte det. Jeg har planer om å kjøpe et selv, men jeg venter til jeg er blitt flinkere som fotograf.

Jeg vurderer det slik: Motivet er det viktige. Effekten er sekundær når man fotograferer. I etterbehandlingen kan man vektlegge effekten og virkelig vise hvor kult det er med lensbaby.

 

 

Her er noen eksempler fra Craig Tanner, en utrolig flink og kreativ fotograf.

 

 

LDWeek1103.jpg

 

 

 

LDWeek3603.jpg

 

 

 

LDWeek4503.jpg

 

 

 

LDWeek4702.jpg

 

 

 

LDWeek4703nu.jpg

 

 

 

LDWeek4901.jpg

 

 

 

LDY2Week801.jpg

 

 

 

LDweek1101.jpg

 

 

En del av disse bildene er satt sammen av flere eksponeringer, vel å merke.

Endret av Carny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...