Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sort skjerm, ingen bilde, pcen sviver


Anbefalte innlegg

Satt å surfa på den pcen idag (en shuttle SN25P) plutselig bare frøs alt, har hatt problemer med dette før, men da var det kun å skru av og på strømforsyningen så funka d igjen...

 

men idag nemlig, funka ikke det, har prøvd å demontere alt sette det i igjen, å sjekka alle kabler og ledninger, alt ser fint ut slik jeg ser det..

 

jeg skrur på pcen, den starter fint ingen pipelyder eller noe men skjermen er helt svart?

ikke oppstartsbildet til shuttle kommer opp engang..

(ja skjermen fungerer) er det helt sikkert det er skjermkortet som er gåent eller kan det være andre ting? (har desverre ikke annet skjermkort liggende så jeg kan prøve) skal se om jeg kan få tak i dette imorgen..

 

håper på svar, takk på forhånd.

Endret av EmperiuM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På baksiden av Shuttle er grafikk kort utgangen(e). Hvis du har f.eks 2 DVI, sett DVI ledningen i den andre utgangen, på baksiden. Eller evt VGA utgangen også, hvis du har det.

Kan hende at utgangen er defekt, så test med et nytt grafikk kort hvis du kan få tak i det ja.

 

Det kan også være bios som har krasja litt. Du kan resette bios ved å trykke inn knappen som er på baksiden med en kulepenn. Tror det skal stå "Clear CMOS" der. Dette vil føre til at PC'en må "auto detecte" din hardware på nytt blant annet. Kan hende at det er det som skal til.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

okei, har kommet et skritt videre ihvertfall, tok ut batteriet og flyttet på jumperen på hovedkortet, fikk ihvertfall bilde da men det fryser på shuttle xpc oppstartsbilde, kom meg inn i bios en gang og resetta alt.. prøvde så å sette jumperen tilbake der den skal stå men da skjer det samme igjen (svart skjerm som blinker)..

 

noen som har tips?

Endret av EmperiuM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...