Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skru bremsestempel tilbake?


Kjellis

Anbefalte innlegg

VW Passat.

Hei, holder på å bytte skiver og bremseklosser (har aldri gjort det før)!

Alt har gått greit helt til jeg skulle vippe opp bremseklaven og skru i den siste skruen,

den gikk ikke rundt de nye delene :(

Har søkt litt på nett og funnet ut at en må klemme inn stempel samtidig som en skrur - skrur hva?

Hva skal jeg skru samtidig som jeg klemmer inn stemplet...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja men hvis du har trykket inn bremsepedalen mens skivene har vært av så kan stemplet bli dyttet for langt ut å går ut av sporet :)

Skal ikke være så altfor vanskelig å presse ned stemplet

 

Bilen står på jekk så har ikke vært inne i bila og rørt bremsa!

Ok, skal forsøke å presse, men fant flere andre tråder der det stod at man måtte skru og klemme samtidig (vw/audi club norge).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Bremsekalippere med håndbrekk må stempelet skrus og presses inn. Dette gjelder alle biler. Kalipper uten håndbrekk skal stempelet bare pressest inn. Er du tålmodig kan du få til å skru og presse inn stempelet med en nebbtang, ikke alle dette går på og det tar tid på dem det går på.

Lenke til kommentar
ja, du må trykke og skru inn stempelet på en gang. På noen biler går dette veldig greit, men jeg har og opplevd på etpar at dette er en ganske vanskelig operasjon uten spesialverktøyet du får kjøpt på biltema.

 

Kjøpte en sånn skrutvinne på biltema 129,- , den fungerte utmerket, var bare å skru stemplet inn (Passat 1998), lett som en fjert!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...