Gå til innhold

KSokoban til windows?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo.

På skolen har de PC'er med Linux, som har et spill med navn KSokoban. Jeg kunne tenke meg å få dette hjemme. Jeg har forsøkt å finne det, men finner ikke den versjonen som er på skolen (KSokoban 0.4.2). Er det noen som vet hvordan jeg kan få tak i dette spillet?

Takker for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

siden ksokoban er for KDE anter jeg at dere har kubuntu linux på skolen din. Dette kan du laste ned gratis og lovlig fra kubuntu.com (eller hjemmesiden til linux'en du har på skolen om det er en annen distro). Bare gjør plass pa harddisken, brenn cd'n, og installer på en egen partisjon. Burde være piece of cake!

Endret av S-r-ex
Skrevet
siden ksokoban er for KDE anter jeg at dere har kubuntu linux på skolen din. Dette kan du laste ned gratis og lovlig fra kubuntu.com (eller hjemmesiden til linux'en du har på skolen om det er en annen distro). Bare gjør plass pa harddisken, brenn cd'n, og installer på en egen partisjon. Burde være piece of cake!

så jeg må installere Linux for å få spillet?

Skrevet
så jeg må installere Linux for å få spillet?

Må nok det ja. Du har andre versjoner av Sokoban til windows og andre systemer, men akkurat KSokoban må du ha linux med KDE-desktop for å spille.

Skrevet

Uten at jeg er noen ekspert på området, men går det ikke å lagre kun spillet til disk, og så boote med en Kubuntu live-CD for å kjøre spillet?

Da slipper man å installere nytt operativsystem med alt det måtte medføre, og eneste man lagrer på disken er jo spillet.

• 2 uker senere...
Skrevet
Det kan kanskje gå, har ikke selv fått meg erfaring fra live-cd, men det kan funke.

takker for all hjelp :thumbup:

hvor får jeg tak i en live-cd, da? :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...