Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort


Vamos

Anbefalte innlegg

Har fra før av hørt at det er forholdsvis vanskelig å oppgradere skjermkort siden det er "hånd i hånd" med hovedkortet (eller noe i den duren). Er det mulig i det hele tatt, og i så fall innen en prisgrense på 4000 ,- kroner? Kjøpte etter konfirmasjonen en ganske bra HP Pavilion. Den gikk ut av markedet, og inn kom de nye mer sølvfargede. Min har gode specs med:

 

4 GB RAM

Intel Core 2 Duo prosessor (2.40 GHz)

320 GB harddisk

 

Men så kommer problemet:

 

Skjermkort: NVIDIA GeForce 8400M GS med 256 MB RAM

 

Elendig for spill. Jeg få bedre skjermkort, for å få spilt litt. Er det overhode mulig? PC'en er knakende god ellers, men dette skjermkortet er lavmål. Har ikke spesielt lyst til å skifte ut denne pc'en allerede. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer an på. Hva slags MXM modul har laptopen din? Hva slags laptop har du igrunnen(modell)? Ganske greit å vite =) Den har nok ikke mer enn type 1 som 8400m gs passer til. Har du MXM modul III eller IV kan du oppgradere til dagens skjermkort vil jeg tro, men tviler du har det.

 

Så du er ganske screwed desverre.

Lenke til kommentar

Kan jeg heller be om hjelp til å finne riktig driver til mitt skjermkort? Har NVIDIA GeForce 8400M GS. Lastet ned en driver, men etter et par dagers bruk har pc'en plutselig startet hyppige "låsninger". Plutselig låses alt, og det blir møkrt. Antar at dette har med feil driver å gjøre, siden jeg ikke merket noe av dette før jeg lastet ned driveren. Noen med peiling, som kan finne en relativt oppdatert driver som funker 100 % for min pc?

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen, men!.

 

Gjorde alt slik som det stod skrevet, men nå oppfører PC'en seg rart. Den henger seg et par sekunder når jeg åpner mapper og msn-varslinger popper opp mens jeg kjører Football Manager 09. Dette etter at driveren ble installert. Hva kan jeg gjøre bedre? Noen som vet om en prikkfri driver, eller hvordan jeg tilbakestiller til den som va på pc'en fra før av? Den funket utmerket.

Lenke til kommentar

Går an å rulle tilbake til forrige driver. Har aldri prøvd det da. Dette gjør du inne på enhetsbehandling. Driveren du brukte før (stock regner jeg med) har du kanskje på cd du fikk fra selger?

 

Nvidia har nettopp kommet ut med en ny offisiell driver til laptops (støtter ditt skjermkort). Nummer to i rekken bare trur jeg. Link Disse bruker jeg nå, og de er helt kurante, men har litt problemer når jeg kobler den opp mot TVen med HDMI kabel så trur jeg skifter tilbake. Husk at dette er bare en betadriver, så om det er noen flere bugs vil dette sikkert bli fikset etter hvert. Ellers er driveren nice!

 

Installer den slik som forrige uten have-disk metoden. Du kan bare dobbelklikke på installfila og installere.

 

God Jul =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...