Gå til innhold

Linjeskift i Gmail/Opera

amundsf

Anbefalte innlegg

Hei!

For noen uker siden bestemte jeg meg for å endelig bytte ut IE. Benyttet en kort periode både Firefox og Opera, men har nå i noen uker vært fornøyd bruker av Opera.

Kun en ting irriterer meg: Når jeg skal skrive en mail i Opera får jeg ikke til linjeskift. Kort fortalt så er det som standard i Word 2007: x antall punkter legges til før/etter teksten. I tillegg velger gmail/opera da å fjerne eventuelle doble linjeskift som er satt inn.

Dette irriterer vettet av meg, da jeg innimellom skriver noen middels lange mailer som det burde vært noen "avsnittsskillere" i for at de skal bli enklere å lese (se hva som hører sammen).

Er det noen som er kjent med dette? Finnes det noen løsning?

I IE er ikke dette et problem, så det er relatert til Opera.

Takker så mye for hjelpen!

- Amund

Endret av amundsf
Videoannonse
Annonse

Det same skjer hjå meg (kanskje sett bort frå det med doble linjeskift), men eg ser ikkje på det som eit problem. Som i Word starter vel enter eit nytt avsnitt, det vert med andre ord eit skilje. Og som i Word får du eit «vanleg» linjeskift ved å trykke shift + enter. Dei som mottek e-postane, har ikkje dei noko skilje mellom avsnitta i e-postane dine? Eg fekk det, når eg testa dette akkurat no, men det avheng kanskje av kva e-postprogram dei bruker.

Problemet er doble linjeskift ved avsnitt o.l. ja. Så hvis f.eks. ønsker å sette opp en liste (med påfølgende linjeskift for nytt avsnitt blir det slik):

Punkt 1

Punkt 2

Punkt 3

nfalfsnalfnalfsnlasnfalfsn

Punkt 1

Punkt 2

amfsøasfmlasøf

Ville vel kanskje hatt det mer slik:

Punkt 1

Punkt 2

Punkt 3

asmøføafsmaøsfmasølfmaøf

Punkt 1

Punkt 2

Punkt 3

asfmaølfmaøfsmafsmaø

Alt blir altså en lang smørje i stedet for litt logisk "gruppering"...

• 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...