Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

yamaha dt 50 cc 1983


aprilia-rs

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jeg har en ureggistrert yamaha dt 50cc 83 model. jeg bygger den om til en crosser så jeg har planer om å trimme den litt, det er livelig siden den ikke skal reggistreres. er det noen som vet hvor plomberinngene sitter på den. jeg finner dem ikke:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fins ikke plumber i en så gammel sykkel, du må bytte til større sylinder først og fremst. Hvis du vil ha enda mere futt i den, monterer du på større forgasser, samt innsug.

Skrevet
Det fins ikke plumber i en så gammel sykkel, du må bytte til større sylinder først og fremst. Hvis du vil ha enda mere futt i den, monterer du på større forgasser, samt innsug.

 

 

 

ok jeg har en malossi 21 mm gasser som jeg skal sette på i morgen. men hvor får jeg kjøpt trimm sylinder og sont til en så gammel sykkel? noen som har noe trimm ligende?

Skrevet (endret)

He,he en sånn hadde jeg den gang den var ny. Jepp begynner å bli gammel...

 

Det er forsåvidt riktig som HondaOlav sier, det er ikke noen plomberinger som enkelt kan fjernes. Men noen tjuvtriks hadde vi da for å få litt mer futt i den. Det mest effektive var å file opp eksosporten en god del, så kan du bøye opp stopperne som begrenser utslaget på reed ventilen (den som sitter mellom forgasser og sylinder). Deretter kan du sette i et par ekstra pakninger for å heve sylinderportene, og slipe ned topplokket litt for å øke kompresjonen. Sammen med et par hakk større fordrev kunne dette gi en toppfart på rundt 75 km/t.

 

Skal du ha noe mer effekt må det kjøpes trimsett. Sylinder og stempel med større boring, og effektpotte gjør susen. Større forgasser eller i det minste nye dyser hjelper også på.

 

Lykke til.

Endret av Vegggen
Skrevet
He,he en sånn hadde jeg den gang den var ny. Jepp begynner å bli gammel...

 

Det er forsåvidt riktig som HondaOlav sier, det er ikke noen plomberinger som enkelt kan fjernes. Men noen tjuvtriks hadde vi da for å få litt mer futt i den. Det mest effektive var å file opp eksosporten en god del, så kan du bøye opp stopperne som begrenser utslaget på reed ventilen (den som sitter mellom forgasser og sylinder). Deretter kan du sette i et par ekstra pakninger for å heve sylinderportene, og slipe ned topplokket litt for å øke kompresjonen. Sammen med et par hakk større fordrev kunne dette gi en toppfart på rundt 75 km/t.

 

Skal du ha noe mer effekt må det kjøpes trimsett. Sylinder og stempel med større boring, og effektpotte gjør susen. Større forgasser eller i det minste nye dyser hjelper også på.

 

Lykke til.

 

 

ja smart. men hvor mye skal jeg bøye til redd ventil stopperen og hva mener du med file opp potta?

Skrevet (endret)

Han mener nok ikke at du skal file potta, men at du skal file opp eksosporten i sylinderen, da økes effekten litt. Reedventil-stopperne kan du bøye 5-7mm, vil tro at du får litt bedre gassrespons og du kan kjøre på mer variert turtall.

 

Trimsylinder har større skyllekanaler (eksosport, innsugsport og skyllekanaler) og større boring, dermed økes effekten en del. Det kan du kjøpe hos mc-deler.com, crash.no eller speedoptions.no

 

Og som sagt, du må bytte til større dyse for å unngå skjærings ;)

Endret av HondaOlav
Skrevet
Han mener nok ikke at du skal file potta, men at du skal file opp eksosporten i sylinderen, da økes effekten litt. Reedventil-stopperne kan du bøye 5-7mm, vil tro at du får litt bedre gassrespons og du kan kjøre på mer variert turtall.

 

Trimsylinder har større skyllekanaler (eksosport, innsugsport og skyllekanaler) og større boring, dermed økes effekten en del. Det kan du kjøpe hos mc-deler.com, crash.no eller speedoptions.no

 

Og som sagt, du må bytte til større dyse for å unngå skjærings ;)

 

 

ok takk for tipset, men er det noen som har noe brukt jeg kan kjøpe?

Skrevet
Han mener nok ikke at du skal file potta, men at du skal file opp eksosporten i sylinderen, da økes effekten litt. Reedventil-stopperne kan du bøye 5-7mm, vil tro at du får litt bedre gassrespons og du kan kjøre på mer variert turtall.

 

Trimsylinder har større skyllekanaler (eksosport, innsugsport og skyllekanaler) og større boring, dermed økes effekten en del. Det kan du kjøpe hos mc-deler.com, crash.no eller speedoptions.no

 

Og som sagt, du må bytte til større dyse for å unngå skjærings ;)

 

 

ok takk for tipset, men er det noen som har noe brukt jeg kan kjøpe?

fant ut at det er en 1985 model og ikke 1983. er det noen forskjel på plomberingene der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...