Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Jensen Air:Link 89300 - dårlig dekning


Anbefalte innlegg

Kjøpte ny ruter idag av type: Jensen Air:Link 89300 (11N, MIMO, 400 m, 300 Mbps)Les mer om den her: http://www.euronics.no/produkter/data_og_u...raadloes_router

 

Problemet er dekning, jeg har plassert rutern ved datamaskinen. Men jeg får ikke koblet den til min bærbar pc som ligger på rommet (som er ca. 9 meter unna. Men pcen min kobler seg ikke opp mot den.

 

Jeg har gått på konfig og sett på ''Band'' som ser sånn ut: 2,4 GHZ (B+G+N).

 

Vet dere hva problemet kan være? Fordi jeg har nå prøvd tre rutere med samme problem. Denne burde god dekning for å kunne dekke et rom som er 10 meter unna.

 

Setter stor pris på all hjelp jeg kan få.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Siden du har prøvd 3 rutere, og ingen de gir deg dekning der du vil ha den, kan problemet ligge på mottakersiden. AL89300 er en 11n MIMO ruter, og for å få den gode rekkevidde som 11n standarden gir, må du også ha et 11n kort i din pc. 11n kort har flere antenner (slik som 89300) og gir deg både bedre dekning og høyere hastighet.

 

Du skriver ikke hvordan trådløst kort du har i pcen, men om du har en stasjonær pc med PCI kort, så kan det være du trenger å skaffe deg en ekstra antenne til denne, slik at du får flyttet mottaket til en plass hvor det er bedre signaler.

Om du har et USB adapter kan du prøve å kjøpe en USB skjøtekabel og se om du får noe bedre signaler ved å flytte adaptere.

 

Finner din pc nettverket (AirLink89300) ?

Har du andre pcer som kommer på nett mot 89300 ruteren ?

 

Et siste tips er å gå inn på ruteren og endre kanalen ruteren sender på, og se om det gir noe utslag.

 

Vennlig hilsen

Tor

JensenScandinavia AS

Lenke til kommentar
Hei

 

Siden du har prøvd 3 rutere, og ingen de gir deg dekning der du vil ha den, kan problemet ligge på mottakersiden. AL89300 er en 11n MIMO ruter, og for å få den gode rekkevidde som 11n standarden gir, må du også ha et 11n kort i din pc. 11n kort har flere antenner (slik som 89300) og gir deg både bedre dekning og høyere hastighet.

 

Du skriver ikke hvordan trådløst kort du har i pcen, men om du har en stasjonær pc med PCI kort, så kan det være du trenger å skaffe deg en ekstra antenne til denne, slik at du får flyttet mottaket til en plass hvor det er bedre signaler.

Om du har et USB adapter kan du prøve å kjøpe en USB skjøtekabel og se om du får noe bedre signaler ved å flytte adaptere.

 

Finner din pc nettverket (AirLink89300) ?

Har du andre pcer som kommer på nett mot 89300 ruteren ?

 

Et siste tips er å gå inn på ruteren og endre kanalen ruteren sender på, og se om det gir noe utslag.

 

Vennlig hilsen

Tor

JensenScandinavia AS

 

Ja, den finner nettverket men kobler seg ikke opp. Men hvis jeg bare sitter på det andre rommet som er ca. 5 meter unna der rutern står får jeg full signal og nettet fungerer helt fint. Jeg bruker bærbar maskin for å koble opp ikke stasjonær. Hvordan finner jeg om hvilken trådløstkort i maskinen? Ja, og det er andre pcer som kommer på den. Så lenge de er innenfor 5/ 6 meter fra der rutern står. Veldig rart. =\

 

Takk for svaret og hjelpen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-Sd1ovHiU

Hei!

 

Driver å vurderer om jeg skal kjøpe denne routeren, men er det noen som har erfaring med denne? Må man kjøpe helt nytt nettverkskort til pcene for at den vil funke? Vil den ha dekning i områder med betong? Funker den både til Linux og til Windows XP/Vista?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...