Gå til innhold

[Løst]lydkort til hifi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

analogt, er ikke digitalt inngang på forsterkeren. blir kun et 2.1 system. 2 kanals forsterker med 2 små/middels høyttalere og en aktiv subwoofer.

 

Så at Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS vant mellomklasse testen for lydkort, er dette et kort jeg burde tenke på?

 

Spiller lite spill på pc, går mest spill på PS3 og Xbox 360, pc'en blir nok brukt mer til musikk enn spill.

Lenke til kommentar

Onkyo-kortet har vel ikke ADC (opptaksmulighet), noe Audiotrak-kortet har. Og så vet jeg at man kan bytte OPAMPer (operasjonsforsterkere), det vet jeg ikke om Onkyo-kortet kan. Begge kortene bruker Envy24HT til prosessering av lyd.

 

Tror du vil bli fornøyd, samme hvilket av de to kortene du velger. Selv gikk jeg for Audiotrak-kortet, og angrer ikke. Har prøvd begge kortene, og lyden på begge er av veldig god kvalitet. Anlegget det er koblet opp mot har en nypris på godt over 60', så vurderingsgrunnlaget mitt skal vel være ganske greit. (Ikke det at pris har alt å si, men det gir jo visse indikasjoner..)

 

Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar

Hey. Jeg kaprer denne tråden siden jeg sitter i samme båsen. Har ikke bestemt meg for noe bestemt prisklasse enda, men har et par spørsmål. Jeg bruker et gammelt Creative lydkort nå, ikke noe og skryte av. Men jeg fikk helt mega rå lyd når jeg hadde forsterkeren ved PCen som jeg kjørte headset igjennom.

Det er en gammel Marantz forsterker fra sikkert slutten av 70tallet som i sin tid kostet veldig mye, helt konge forsterker fortsatt. :)

Og har et Sennheiser hd 580 som jeg hadde koplet til. Nå står denne forsterkeren i stua med høytalerne mine så jeg savner den lyden ved PCen. Har bare koplet det rett i lydkort nå.

 

-Finnes det lydkort som kan drive dette headset'et bedre en andre? eller burde jeg satse på en liten forsterker av noe slag som er bereget for headset? Finnes det? (JEG SAVNER DE VIRKELIG DYPE FREKVENSENE)

-Tenkte et lydkort som er bra på Hi-Fi og enkelt å greit kan kople til evt keyboard/gitar i fremtiden hvis jeg kommer i gang med og lære noen ymseprogrammer. :)

 

Mvh

Endret av Supernaut_
Lenke til kommentar

Kaprere tråden jeg og, hehe :p

Jeg har nå koblet et Hifi anlegg til PC'en min.

Nå bruker jeg det lydkorte som er i hovedkorte, å lyden er ikke akkurat noe å skryte av, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt lydkort.

Ser disse Audiotrak og Onkyo som er linket lengere opp i tråden. Vil jeg få bedre lyd med disse enn vist jeg f.eks. kjøper meg et Creative X-Fi? Har ikke lyst til å bruke mere enn litt over 1000kr på lydkort nå.

Jeg bruker ONKYO TX-SR502E forsterker og 2 Sense Grieg 3, 15-250W høytalere.

 

Takker for svar :)

Endret av Papirkurrv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...