Gå til innhold

37" LCD eller vente til en ny plasma 37" kommer?


Anbefalte innlegg

Hey,

 

Finnes det andre alternativer på 37" plasma enn panasonic sin?

Panasonic har en 37" Plasma (TV TH-37PX80E)link, men liker ikke designet på denne noe særlig. Derfor verger jeg meg for å kjøpe den, og vil heller vente til en ny modell evt. kommer.

 

Noen som vet om Panasonic har noe på gang med nye 37" plasmaer. Har sett litt på LCD-tver men er ikke noe særlig fan av denne teknologien. Synes det funker best til PC. Er jo en god del flere alterativer å velge mellom når det kommer til LCD. Det er stort sett siste utvei for å si det slik. Viktige ting TVen har for meg er at den har fullHD, god til film og ingen etterslep.

 

Sendte melding til MPX blant annet om noe Panasonic hadde noen tver på trappene, men de kunne ikke gi meg noe godt svar. PX80E har vel vært på markedet en god stund nå.

 

Vil en 37" LCD kunne levere like bra som en plasma på film og tv? Eller burde jeg vente å se...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En LCD vil ikke levere like bra på film og vanlig tv. Plasma teknologien ligger fremdeles litt foran der... Hva som skjer til neste år er ikke så godt å si, men forskjellene mellom de to systemene har sakte men sikkert krympet inn de siste årene. Når det gjelder designet til Panasonic så kan jeg tippe at det blir langt bedre til neste år siden de har fått en del pepper for designet på sin PX80 modell i år. Det kan med rette nevnes at deres PV70 var langt styggere enn årets modeller. LG har også scoret stort på sine design tv-er og dette vil trolig trekke andre merker med seg...

Endret av Bava
Lenke til kommentar
En LCD vil ikke levere like bra på film og vanlig tv. Plasma teknologien ligger fremdeles litt foran der... Hva som skjer til neste år er ikke så godt å si, men forskjellene mellom de to systemene har sakte men sikkert krympet inn de siste årene. Når det gjelder designet til Panasonic så kan jeg tippe at det blir langt bedre til neste år siden de har fått en del pepper for designet på sin PX80 modell i år. Det kan med rette nevnes at deres PV70 var langt styggere enn årets modeller. LG har også scoret stort på sine design tv-er og dette vil trolig trekke andre merker med seg...

 

Se for eksempel denne modellen. Står at den støtter 1080p, men står ikke at det er fullHD. Hva er tven mangler for å få den definisjonen?

Lenke til kommentar

Full HD betyr at tv-en kan vise bilder i 1080P og en HD-Ready tv viser 720P. En HD-Ready tv som kan ta 1080P skalerer ned signalet til 720P. Fordelen med dette er at skjermen ikke blir sort hvis den mates med et Full HD signal. Dette skal du uansett ikke bry deg så mye med siden du ikke vil se forskjell på 720P og 1080P ved vanlig sitteavstand.

 

Selv har jeg en 37" Panasonic PX80 og jeg har ikke så mye stygt å si om den bortsett fra det litt underlige designet. Heldigvis er tv-en såpass mørk at den ikke sjenerer hele rommet og alt i alt har jeg ikke noe problemer med dette. For meg handler det mest om billedkvalitet og her skinner PX80 langt bedre enn mange LCD skjermer som koster mer enn det dobbelte. Jeg ser film og spiller PS3 på den og dette er den helt super til... Blu-Ray ser ut som en fest og det er bare å lene seg tilbake for kos og hygge:).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...