Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Spørsmål ang. temperaturinnstilningene på kjøleskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøleskapet mitt har som kjøleskap flest en bryter fra 1 til 5. Hva gir lavest temperatur? Indikerer tallene temeperatur eller styrke? :hm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kjøleskapet mitt har som kjøleskap flest en bryter fra 1 til 5. Hva gir lavest temperatur? Indikerer tallene temeperatur eller styrke? :hm:

1 er kjøligest, 5 er "varmest" - om det går an å bruke den betydningen.

Om det står på 3 i kjøleskapet er det 3 grader, og så blir det -18 grader i fryseren.

Kjøpte også en temp. måler bare for å sjekke ;)

Endret av bolern
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Skrevet

1 er kjøligest, 5 er "varmest" - om det går an å bruke den betydningen.

Om det står på 3 i kjøleskapet er det 3 grader, og så blir det -18 grader i fryseren.

Kjøpte også en temp. måler bare for å sjekke ;)

Feil, 1 er varmest, 5 er kjøligst. Sammenhengen mellom kjøleskaptemp og frysertemp for kombiskap gjelder kun skap med en kompressor. De med 2 kompressorer har separat termostat for kjøl og frys.

Skrevet

Jeg vil jo tro dette kan variere fra skap til skap, som bolern sier har han kjøpt temp måler for å sjekke og være på den sikre siden. Da synes jeg det er rart at du zanta mener dette er feil! Det letteste er nok bare å ta ute/inne måleren(om du har) og teste med denne, ellers skal det nok stå noe om dette i bruksanvisningen som kom med kjøleskapet (men den er nok sikkert kastet om du er lik meg :p )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...