Gå til innhold

Trenger annbefaling på trådløs mus/tast for HTPC


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg trenger forslag til et trådløst mus/tastatur sett som skal brukes til HTPC. I første omgang var fokuset mitt på max trådløs distanse, men jeg har funnet en god måte å gå rundt det problemet på nå, så derfor skriver jeg om denne posten (se https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry12601154 for mer info).

 

Bruksområdet er som sagt til HTPC, ikke desktop, og ikke til noe seriøs spilling eller noe sånt. Under er et par punkter som jeg synes er viktige:

 

- Lite og håndterbart, altså ikke typisk desktop-utforming, men minimalistisk så du kan ha det på fanget mens du sitter i godstolen og sitter på neste episode av Heroes ;) Musen trenger heller ikke være noe enorm akkurat.

 

- Kanskje viktigst av alt: det må være god trådløs kontakt. Jeg HATER når det faller ut mens jeg bruker trådløs mus/tast. Jeg kan fint tåle at ting tar et sekund for å våkne fra dvalemous, det er ok, men det må være stabilt under bruk. Nå skal jeg som nevnt bruke en forlenger uansett for å knekke avstandsproblemet, så senderen kommer til å plasseres nærmt bruksområdet, men noen meter "arbeidsrom" må den fungere greit på uten å mukke.

 

- Musen må kunne lese på på ikke-ideelle underlag, som buksebenet, armlenet på stolen osv. Det har dog ikke være noe problem på noen mus jeg har prøvd siden optiske mus kom, men jeg nevner nå det bare just in case.

 

- Trenger ikke haugevis av ekstrakontroller, men det hadde vært fint med det aller mest grunnleggende - altså eksempelvis volumkontroll - sidne det tross alt skal brukes til HTPC som sagt.

 

Kan noen annbefale noe utifra dette? :)

 

EDIT: Prisklasse... tsja, lav-til-medium. Ikke meningen å hive mye penger i dette, kun at det skal være praktisk i bruk.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Bruker selv et Logitech diNovo Cordless Desktop Notebook og det fungerer helt greit, men rekkevidden er ikke all verden, men det fungerer greit ett par meter. Pent, lite tastatur som passer bra til HTPC etter min mening, slipper keypaden og, så det blir litt mindre :)

Musa er ikke allverden, men den fungerer helt greit til sitt

 

Etter min mening noe av det beste du finner i denne prisklassen.

Lenke til kommentar
tillater meg èn bump før jeg bestiller i kveld.

 

Ingen som har annbefalinger?

 

-Stigma

https://prisguiden.no/product.php?productId=77616

 

post-56355-1233232724_thumb.jpg

post-56355-1233232894_thumb.jpg

 

Den usb pinnen, er det bare å stikke den inn i pcen og så fungerer både tastaturet og musa trådløst?

 

Hva er den dingsen med ledning da som man tydeligvis skal stikke usb pinnen inn i?

 

Du kan velge om du vil stikke usb sticken i en frontport. Hvis du ikke vil eller kan det så er den dingsen med ledning kun en forlenger så du kan bruke en port bak på maskinen.

 

Produsenten oppgir 10 meters rekkevidde men tviler litt på det. Hadde denne i bestilling men det var utgått fra den nettbutikken så jeg kjøpte det aldri.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Kjøpte meg Fujitsu Wireleess Keyboard LX850 som er avbildet ovenfor og det har fungert utmerket hittil.

 

Men nå er det ingen reaksjon verken i musa eller tastaturet. Har forsøkt det på to pcer og ingen reaksjon. Har skiftet batteri og lagt inn driveren på nytt uten resultat :dontgetit:

 

Det blinker og er lys i musa og usb senderen og alt virker tilsynelatende normalt, bare at jeg ikke kan bruke de.

 

Noen som vet hva som kan være galt?

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Kjøpte meg Fujitsu Wireleess Keyboard LX850 som er avbildet ovenfor og det har fungert utmerket hittil.

 

Men nå er det ingen reaksjon verken i musa eller tastaturet. Har forsøkt det på to pcer og ingen reaksjon. Har skiftet batteri og lagt inn driveren på nytt uten resultat :dontgetit:

 

Det blinker og er lys i musa og usb senderen og alt virker tilsynelatende normalt, bare at jeg ikke kan bruke de.

 

Noen som vet hva som kan være galt?

 

Har du prøvd å ta ut og sette inn igjen mottakeren i USB porten?

Endret av chirsso
Lenke til kommentar

Andre usb duppeditter fungerer fint i alle usb portene mine, og jeg har prøvd senderen i alle.

 

Testet også nå nettopp på en annen pc og der fungerer musa men ikke tastaturet. Musa ser ut til å fungere helt fint alle steder nå.

 

Er bare tastaturet det ikke er liv i :(

 

Har ikke deaktivert noe i bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...