Gå til innhold

hvor er Mac Powerbook billigst?


Anbefalte innlegg

vurderer å kjøpe en mac powerbook med 15'2 skjerm.

Hvor er det billigst hen? Har sett at prisene på f.ex officeline.no er høyere enn på apple.no/store (så sant prisene der er inkl. moms).

 

Prisene er som alle vet ganske stive på Macs, så kan være greit å finne det billigste...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stikkordet er service. Jeg er i ferd med å anskaffe meg en PowerBook, og kommer i så fall til å kjøpe den fra OfficeLine. Som oftest får du den på dagen, og det er enklere å forholde seg til en forhandler som ligger 20 minutter fra der jeg bor enn et telefonnummer.

 

Synes egentlig det er verdt noen hundrelapper, jeg.

Lenke til kommentar

joda, ser poenget ditt. Men hvis en vil ha en mac powerbook, med f.ex 15'2 skjerm, da kryper den opp mot 30000. Og det er veldig mye penger for en bærbar pc! Og med tanke på at det ikke en gang er toppmodellen, det er jo den med 17 tommer skjerm, da er det ganske så dyrt å kjøpe mac!

 

Vet du om noen andre butikker som selger mac da?

Hvorfor vil du egentlig kjøpe mac? (jeg har pc nå og kan gjerne trenge å bli virkelig overbevist for å gå over til mac)...

 

Hørt noe om at en får 20% rimeligere mac hvis en blir apple developer (hva nå enn det er for noe...)?

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å kjøpe en Mac fordi jeg ønsker en bærbar med 12" skjerm som veier rundt 2 kilo, og samtidig koster mindre enn 20 000. Enkelt og greit.

 

Her har du noen forhandlere:

 

http://www.kvasir.no/c/biz/branch/comp/mac/

 

Men dersom du ikke er sikker på at du vil bytte til Mac, så får du jo en Zepto med 15" wide screen til rundt 17-18000 kroner, så det er kanskje et bedre alternativ?

Lenke til kommentar

kjøp på apple.no ... mac & carry (office line) rett ved meg ser ikke ut til å ha problemer med å legge seg flere tusenlapper over apple store på powerbook og ibook og heller kjøre "tilbud" på eldre modeller. skulle ikke tro de var interessert i å drive konkurranse.

 

et nytt it-kjøpesenter (på alnabru?) her i oslo har derimot aggressiv prising på apple. kjøp evt. der.

Lenke til kommentar
vurderer å kjøpe en mac powerbook med 15'2 skjerm.

Hvor er det billigst hen? Har sett at prisene på f.ex officeline.no er høyere enn på apple.no/store (så sant prisene der er inkl. moms).

 

Prisene er som alle vet ganske stive på Macs, så kan være greit å finne det billigste...

 

Min erfaring er at både apple.no/store og Mac&Carry er dyrere enn andre forhandlere. Sistnevnte vet jeg har studentrabatter på hardware, og det kan jo sette prisen ned noen hundrelapper.

 

Jeg har svært gode erfaringer (rask levering, raske tilbakemeldinger, tilpasinger, installasjon, etc.) hos www.macbutikken.no. Og grunnen til at jeg valgte dem når jeg kjøpte ny maskin, var éne og alene at de var best på pris. (Studentrabatt.) At de også har god service, blir dessuten en kjempebonus.

 

Hva gjelder prisene på Macs er jeg uenig med hva du skriver. De er ikke spesielt dyre - dersom du sammenligner med lignende maskiner i pc-klassen. For ditt vedkommende, syntes jeg prisen på en 15´´ Powerbook er i aller høyeste grad konkurransedyktig med ultraportable pc´er. Går du litt ned i krav, og går for en iBook - tror jeg ikke du lar deg skremme over prisen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å kjøpe en Mac fordi jeg ønsker en bærbar med 12" skjerm som veier rundt 2 kilo, og samtidig koster mindre enn 20 000. Enkelt og greit.  

 

...

 

Du får da en bærbar PC med 12" under 20k også? Se på http://www.ibmshop.no/shop/ibm_thinkpad_x30.html

 

Ellers så sikler jeg litt på slik PB selv, men vet ikke helt, altså. 12" er flott, men det er jo ikke så mye mer å drasse på en 15" hvis det er en god og rimelig lett maskin. Man må jo uansett ha den i sekken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...