Gå til innhold

Hjellp til valg av kamera i 10000 kr. klassen


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et godt kamera i prisklassen 10 - 15 000 kr.

 

Har følgende alternativ:

 

- Canon HF11

- Canon HG21

- Sony HDR-SR12E

- JVC GZ-HD6

 

Hvilke bør jeg velge, og hvorfor?

Finnes det andre bedre alternativer som tar opp på minnekort/hardisk i samme prisklasse.

Endret av lthorsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der er du nok inne på noe viktig, er på jakt etter det samme. og syns det er vanskelig å vurdere de forskjellige kameraene fra hverandre. Å spørre i butikken hjelper ofte lite, da svaret stort sett er "best i test" eller "solgt masse av dette". For å sjekke om selger jyplingen har det minste snøring overhodet hender det eg spør spm som dette " dette er det kamera som har super hertz ikke sant??" svarer selger "tror det, skal spørre han andre" så har ein jo igrunn fått svar på spm allerede.... Sorry for OT!

Lenke til kommentar
For å sjekke om selger jyplingen har det minste snøring overhodet hender det eg spør spm som dette " dette er det kamera som har super hertz ikke sant??"

Hva skal selgeren svare for at du stoler på han? :) Selv hadde jeg nok sett ut som et stort spørsmålstegn og spurt hva i all verden det er for noe, og vært redd for at jeg hadde gått glipp av noe vesentlig.

 

Canon har et veldig godt kamera i HF11, men man gjør sjelden noe feil uansett om man kjøper Canon eller Sony i denne prisklassen. JVC har et litt frynsete rykte, men har ikke erfaring med denne spesifikke modellen.

 

Du kan jo også kikke på Panasonic HDC-SD9. Den er ikke like god som HF11 sin forgjenger HF10 på bildekvalitet, men er både litt rimeligere og litt mindre (fysisk).

Lenke til kommentar
Takk for alle svar så langt.

Hva er egentlig forskjellen på de to Canon modellene og Sony modellen?

Har alle f.eks støtte for ekstern mic?

camcorderinfo har gode anmeldelser, les feks om sonyen her

http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-...eview-34809.htm

det konkluderes med at bildekval. er relativt lik, canon litt skarpere.

var jeg deg ville jeg sett på canon hf100, som er forrige generasjon, men langt billigere og omtrent lik bildekvalitet. flashminne regnes som mer robust enn disk, og det blir bare billigere og billigere. alle har ekstern mic tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...