Gå til innhold

Noen med erfaringer med D90?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt D90 i et par uker.

 

Jeg droppet KIT objektivet og kjøpte med 16-85.

Det er ikke noe særlig billigere å kjøpe kit enn å kjøpe sakene enkeltvis, så det er en billig oppgradering.

 

Jeg er meget fornøyd!

Tips: kjøp med en blits om du skal ta bilder innendørs.

Har testet litt med blits; intern, SB-400 og SB-600.

Den interne er så og si kun til nødbruk, SB-400 er lysår bedre, iallfall innendørs hvor man kan vippe den opp i taket og få finfine innendørsbilder!

SB-600 kan bl.a fjernstyres av den interne blitsen og fyres av fra naborommet om du vil.

Jeg har en SB-400 med i snutebaggen den er liten og praktisk å ha med på tur.

 

Ellers er jeg veldig fornøyd med den VR funksjonen på objektivet (visstnok mer avansert en på kit objektivet..) Tar du mye bilder håndholdt så er dette kjempenyttig!

 

Kombinasjonen god VR og bra ytelse på høy ISO er genial hvis det er litt dårlig lys og du tar bilder håndholdt (som meg).

 

Brukervennlighet og menyer er ganske fort gjort å venne seg til, et par dager så sitter de fleste basic justeringene i fingrene.

 

Har ikke mye negativt å si, det eneste må være at grepet kan være hakket lite om du har store hender, men det venner man seg til.

Lenke til kommentar

Har også fått tafset en god del på kameraet, og det helt kurant; en verdig oppfølger til D80. Mye høyere oppløsning enn hva man skulle tro, og ytelsen på høy ISO er milevis forran forgjengeren (som var ganske dårlig på akkurat det feltet). Videomodusen ska du ikke bry deg så veldig mye om; kvaliteten er veldig, veldig luguber. Ikke forvent så veldig mye mer enn det du får fra kompaktkameraet ditt når det kommer til videokvalitet. Byggekvaliteten er ike merkbart bedre enn hos D80, det går fortsatt i plastikk, og grepet er litt for smått for mine voksne hender. Ellers er Liveview kurant, og seriebildehastigheten har kommet på et akseptabelt nivå. Ellers er det ikke så mye å si. Helt kurant kamera, men ingen ekstraordinær oppgradering. Ja, også skjermen da, som er skikkelig, skikkelig digg. Skikkelig digg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...