Gå til innhold

IR-kabel, forlengning av fjernkontrollsignaler.


Anbefalte innlegg

Heisann.

Dette spørsmålet har sikkert funnet sted forumet før, men søkfunksjonen svarte ikke nå, så jeg velger å lage en tråd om dette.

Jeg er på jakt etter en kabel, som har et punkt som tar imot signaler fra min fjernkontroll og så har flere (helst tre) punkter som sender ut dette signalet.

Grunnen er som følger at jeg skal gjøre om i stua og flytte stort sett alt av anleggs-apparater bort fra det synelige og bare ha tv-en hengende på veggen. Stede som apparatene blir flyttet til vil da ha et problem og få de signalene fra fjernkontrollen, når dem da ikke vil stå innenfor rekkevidde.

 

Noen som har noen gode tips og steder jeg kan finne noe slik?

Evnt. hvor lang denne kabelen er? Og / eller om det er mulig og forlenge den? (Har elektrikker-bakgrunn, så burde i utgangspunktet ikke være vanskelig).

 

Takker på forhånd for alle gode svar som vil komme.

Med vennlig hilsen:

Christer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg en slik IR-bender fra NetOnNet (art.nr. 104388).

 

Denne gjør såvidt jeg kan skjønne det du er ute etter.

 

Legg merke til at de 3 IR-punktene kommer på rekke etterhverandre. Ca 1meter til første og 2meter til siste. IR-øynene er ikke direkte knallgod så forvent å måtte sikte de ganske nøyaktig for å funke. Men det funker iallefall!

 

Da jeg ikke har elektrikerbakgrunn aner jeg ikke om den kan forlenges. Kabelen er syltynn, med to trådsett, en svart og en grå...

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en slik IR-bender fra NetOnNet (art.nr. 104388).

 

Denne gjør såvidt jeg kan skjønne det du er ute etter.

 

Legg merke til at de 3 IR-punktene kommer på rekke etterhverandre. Ca 1meter til første og 2meter til siste. IR-øynene er ikke direkte knallgod så forvent å måtte sikte de ganske nøyaktig for å funke. Men det funker iallefall!

 

Da jeg ikke har elektrikerbakgrunn aner jeg ikke om den kan forlenges. Kabelen er syltynn, med to trådsett, en svart og en grå...

 

Hmm... Titta på denne selv.

Regner med at det er endten en eller to ledere i hver av de to trådsettene.

Tror nok ikke i utgangspuktet at det skal være noe problem å forlenge, men tipper at det kommer til å bli et h*allo og loddet lederene (kobberet) i kabelen sammen på hvert punkt.

 

Finnes det noen av samme typen som er lenger enn to meter?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...