Gå til innhold

Data en kultur?


Anbefalte innlegg

mener du at data er en kultur?

mange "her omkring" mener at det ikke er en kultur, men jeg vil da påstå å si at det er en kultur.

Bare ta lan partyer for eksempel, der mange 1000 (og mindre) møtes for å spille sammen, dele kunnskaper osv.

Det er vel sosialt det og ?

 

 

hva mener dere ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at datapartyer bør likestilles med andre kulturarrangementer. Ble sjeleglad når politikerne endelig tok vett til seg og valgte å støtte TG som et kulturarrangement.

 

Databruken vokser, det blir stadig mer populært og nødvendig. Det er vel så og si allemannseie. Så jeg vil hvertfall si at det har blitt en slags kultur.

Lenke til kommentar
Jeg mener at datapartyer bør likestilles med andre kulturarrangementer. Ble sjeleglad når politikerne endelig tok vett til seg og valgte å støtte TG som et kulturarrangement.

 

Databruken vokser, det blir stadig mer populært og nødvendig. Det er vel så og si allemannseie. Så jeg vil hvertfall si at det har blitt en slags kultur.

 

 

Bra de godtok at TG er et kulturarrangement.:D

 

og ta TG f.eks, det er jo ikke bare spilling.. det er jo også mange foredrag osv.. og mye læring.. jeg lærte ihvertfall ganske mye sist jeg var der

Lenke til kommentar

Data er en kultur uten tvil.

Problemet er bare at det har blitt en ukultur.

 

Bare se på den gjennomsnittlige flittige data-bruker, jeg kan bare se tilbake på meg selv for ett år siden og se det samme.

Usunn, overvektig eller spinkel, kritthvit hud, kviser, elendig humor, en ødelagt latter og et totalt fucked up (he he) ordforråd.

Det er stereotypen, og det utrolige med akkurat denne stereotypen er at ulik fleste andre er den her i stor grad sann.

 

Jeg har ingenting imot data-kulturen, jeg var en del av den og er -om i nokså liten grad- det fortsatt, men å se hva den gjør med folk fysisk er forferdelig.

Ikke gjør den særlig opp for det på den mentale arenaen heller, man utvikler ikke evner ved å være hardcore raider (noe jeg var forøvrig) i WoW, eller ha utrolig aim i CS (noe jeg aldri hadde :p ), det er ferdigheter som er 100% bortkastet i virkeligheten.

 

Den positive siden er hvertfall folk som bruker tid på feks webdesign, humor, osv. Det er desverre svært få og data-kulturen er dominert av utviklings-nøytrale spill.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...