Gå til innhold

Kommentar på sider?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://home.no/simenn

 

Bytt ut bildene som skal være linker til tekst. Blir mye penere, tar mindre tid å laste og er mye mer praktisk dersom du skal legge til noe senere.

Ellers ikke så værst egentlig. Synes det ble litt rotete på artikkel -siden men bildene annenhver venstre og høyreside. Kanskje blitt kult dersom du hadde lagd en slags ramme rundt bildene. F.eks en 1px sort strek rundt hvert bilde.

 

http://www.tannhelse.no/

 

Likte ikke onmouseover - effekten på "mappeflikene". Man bytter jo ikke mappe når man har musa over? Det blir unaturlig. Holder med å bytte bilde når man er kommet inn på den riktige siden. Hva med bare å endre farge isteden? Funker formen på denne sida? Ser bare en </form> tag og ikke en <form>.

 

http://home.no.net/borgheim/

 

For stor logo. Dekker jo nesten halve sida! På bilder - siden er logo'en "skjev". Lønner seg å samle all javascript i en egen fil og det samme med stilarket. Gjelder egentlig alle sidene. Dersom man trykker på høyre museknapp får man en teit alert. Dette er bare irriterende. Man kan lett se kildekoden uansett ved enten å holde venstre museknapp nede, så klikk på høyre. Eller bare gå på menyen (i f.eks explorer) og velge vis kilde.

Lenke til kommentar

Takk for tips! Er klar over at det er mye rart på 10e siden, men har bare lagd et midlertidlig design egentlig, og skal endre etterhvert. Liker ikke helt de fargene, skal skifte ut snart tror jeg. Det er en annen fyr som også fikser der, og han legger til masse greier selv om jeg sier at han skal drite i det. det er han som står for den "ikke høyre klikk" meldingen blant annet.

Er det noen som vet hvordan man kan sette en side inn i en annen med html så jeg slipper framesene?

 

Tannhelse siden får vel få noen forandringer den også, skal prøve med en litt mørk beige farge på knappenes mouseover eller noe. er ganske fornøyd med fargene, de er litt sånn happy xp style. kanskje ikke helt tannlege, men de bruker jo lattergass noen ganger?? får se hva det blir til...

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan man kan sette en side inn i en annen med html så jeg slipper framesene?

 

Er ikke mulig med bare html. Dersom serveren støtter php kan du jo bruke det og bruke funksjonen "include". Dette er kjempelett, trenger ikke kunne noe php. Bare endre etternavnet på f.eks index.html -> index.php. Lag en fil som du skal ha på siden, kall den hva du vil, f.eks tullball.noe. I index.html skriver du følgende:

Kanskje noe i starten her... 

<? include("tullball.noe"); ?> 

blablabla, masse annet html osv..

</body></html>

og vips er siden inkludert. Kan også gjøre tilsvarende med jsp og asp.

Kan vel til nød gjøre det med javascript, men det synes jeg blir litt for teit.

Lenke til kommentar

Kanskje noe i starten her... 

<? include("tullball.noe"); ?> 

blablabla, masse annet html osv..

</body></html>

Det der er vel ikke noe særlig... Du kan nemlig ikke forandre hva som skal includeres såvidt jeg vet iallfall.

 


<?php

$sjekk_side = isset($side);

if ($sjekk_side == 1)

{ 

if (@fopen("include/$side.php", "r"))

{ 

include ("include/$side.php"); 

}

if (!(@fopen("include/$side.php", "r")))

{

include("include/feil.404.php");

}

}

if ($sjekk_side <> 1)

{

include("include/forsiden.php"); 

}

?>

Denne er vel fin til formålet. Egen 404-error og førsteside. For å få frem andre sider skriver du duturu.php?side=ommeg. Husk at serveren må ha støtte for php. Start.no er fin.

Lenke til kommentar


<?php

$sjekk_side = isset($side);

if ($sjekk_side == 1)

{ 

if (@fopen("include/$side.php", "r"))

{ 

include ("include/$side.php"); 

}

if (!(@fopen("include/$side.php", "r")))

{

include("include/feil.404.php");

}

}

if ($sjekk_side <> 1)

{

include("include/forsiden.php"); 

}

?>

Det der er vel ikke noe særlig. Hva med å bytte ut et par "if"-er med et par "else" - er? Tenker da på if (!(@fopen("include/$side.php", "r"))) og if ($sjekk_side <> 1). Bare bytt ut disse med else, så er den vel finfin? Grunnen til at jeg tok det så enkelt i sted var for å gi han en veldig lett start, men det er bra at du utdyper det. www.phpbuilder.net og www.php.net er 2 fine sider å bruke når det gjelder php.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...