Gå til innhold

Anbefalinger 24" LCD 1920x1200


Bobuntu

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Sitter med laptoppen oppå en åtte-bøkers stabel, og det er ikke så kult, derfor tenkte jeg å investere i en god 24" LCD-skjerm for å få en mer stasjonær løsning.

 

Vil gjerne ha litt høyde på skjermen, derfor har jeg tenkt å feste den på veggen med et enkelt feste som kan tiltes nedover.

 

Bruksområde: Spill, surfing, film og bildevisning

 

 

Kriterier for skjermen:

 

24" LCD - 1920x1200

2000-5000kr

Må ha lav input lag og veldig lite etterslep

VESA-veggfeste kompatibel

 

 

Ønsker:

helst ingen PIVOT-funksjon

helst ikke innebygd webcam og/eller høytalere (bilde er pri.)

 

 

Jeg kan fortsette letingen på internett, men det er en frustrerende og tidkrevende prosess.

Hvis noen kan være så snill å gi meg noen tips så taes det imot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! :)

 

Sitter med laptoppen oppå en åtte-bøkers stabel, og det er ikke så kult, derfor tenkte jeg å investere i en god 24" LCD-skjerm for å få en mer stasjonær løsning.

 

Vil gjerne ha litt høyde på skjermen, derfor har jeg tenkt å feste den på veggen med et enkelt feste som kan tiltes nedover.

 

Bruksområde: Spill, surfing, film og bildevisning

 

 

Kriterier for skjermen:

 

24" LCD - 1920x1200

2000-5000kr

Må ha lav input lag og veldig lite etterslep

VESA-veggfeste kompatibel

 

 

Ønsker:

helst ingen PIVOT-funksjon

helst ikke innebygd webcam og/eller høytalere (bilde er pri.)

 

 

Jeg kan fortsette letingen på internett, men det er en frustrerende og tidkrevende prosess.

Hvis noen kan være så snill å gi meg noen tips så taes det imot med stor takk!

Har nettopp bestilt denne selv: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=382782

Lenke til kommentar

Det var sikkert lurt!

Nå står det mellom Samsung 2443BW og BenQ G2400WD.

 

Spesielt for BenQ er at den har HDMI og 1:1 pixelmapping, men tror egentlig jeg ikke trenger det fordi jeg også skal investere i TV. Har ikke tenkt å koble noe annet enn PC til skjermen..

 

Noen formeninger om hva som er best av Samsung 2443BW og BenQ G2400WD?

 

Blir det vanskelig å lese skrift i 1920x1200 hvis hodet er 1m fra skjermen? Har normalt syn..

 

(Det er i tilfelle jeg skal bruke veggfeste, men kanskje jeg finner et som kan skyves litt ut fra veggen.)

Lenke til kommentar
Det var sikkert lurt!

Nå står det mellom Samsung 2443BW og BenQ G2400WD.

 

Spesielt for BenQ er at den har HDMI og 1:1 pixelmapping, men tror egentlig jeg ikke trenger det fordi jeg også skal investere i TV. Har ikke tenkt å koble noe annet enn PC til skjermen..

 

Noen formeninger om hva som er best av Samsung 2443BW og BenQ G2400WD?

Etter å ha lest diverse omtaler online, valgte jeg Samsung'en fordi det virket som om den kom noe bedre ut i tester. Men de er sikkert bra skjermer begge to.

 

Blir det vanskelig å lese skrift i 1920x1200 hvis hodet er 1m fra skjermen?

Kanskje (sitter selv 50-60 cm fra skjermen, 1m ville blitt for langt unna for meg), men du kan jo alltids bruke Large Fonts.

Lenke til kommentar
Det var sikkert lurt!

Nå står det mellom Samsung 2443BW og BenQ G2400WD.

 

Spesielt for BenQ er at den har HDMI og 1:1 pixelmapping, men tror egentlig jeg ikke trenger det fordi jeg også skal investere i TV. Har ikke tenkt å koble noe annet enn PC til skjermen..

 

Noen formeninger om hva som er best av Samsung 2443BW og BenQ G2400WD?

 

Blir det vanskelig å lese skrift i 1920x1200 hvis hodet er 1m fra skjermen? Har normalt syn..

 

(Det er i tilfelle jeg skal bruke veggfeste, men kanskje jeg finner et som kan skyves litt ut fra veggen.)

Nu er skjermen i hus, og det er ikke annet å si enn at dette er en fantastisk god skjerm til en rimelig penge. Sylskarpt bilde, flotte farger og ingen døde piksler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...