Gå til innhold

Finns det en sterokabel som går over til RCA - hvit og rød?


Anbefalte innlegg

Tenkte å koble mp3 spilleren min til forsterkeren, men den har ingen sånn jack inngang, eller hva det kalles :p så tenkte å skaffe meg en kabel som jeg kobler til mp3 spilleren som går over til en hvit og en rød, slik at det ble mulig.

Men hvor kan jeg få kjøpt en sånn en? Finns det i det hele tatt? :p

vil ejg i det hele tatt få lyden fra mp3 spilleren til å spille på forsterkeren på denne måten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte å koble mp3 spilleren min til forsterkeren, men den har ingen sånn jack inngang, eller hva det kalles :p så tenkte å skaffe meg en kabel som jeg kobler til mp3 spilleren som går over til en hvit og en rød, slik at det ble mulig.

Men hvor kan jeg få kjøpt en sånn en? Finns det i det hele tatt? :p

vil ejg i det hele tatt få lyden fra mp3 spilleren til å spille på forsterkeren på denne måten?

 

Dette får du kjøpt på en hvilken som helst elektronikkbutikk. Jeg vil likevel nevne at det kan lønne seg å undersøke litt, det er nemlig stooor forskjell i kvalitet på slike kabler, særlig hvor lett det har for å bli dårlig kontakt... Du får de fra 39 kr på Clas Ohlson til flere hundre kroner.

 

/Espen

Lenke til kommentar
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=53267468

 

Er dette et eksempel på dårlig kvalitet, eller funker det liksom? :p

 

Den funker helt greit, men den er neppe av bra kvalitet. Jeg har brukt den samme noen ganger og den fungerer greit over korte avstander, opptil maks 2 meter lengde på ledningen, utover det ville jeg gått for en med litt mer kvalitet. Det er også relevant hva kilden din er, om det er 128kbit MP3 filer fra MP3spiller som ikke er av ypperste kvalitet så ligger tapet av kvalitet helt andre steder enn kabelen.

 

Det er også andre ting som spiller inn, om kabelen blir liggende nær andre kabler, strøm etc vil den være lettere påvirkelig for støy og kreve bedre skjerming.

 

Det som ofte viser seg som det største problemet med de billige kablene er at de får dårlig kontakt i selve kontaktene...

 

/Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...