Myou Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Yo, fått ett lite problem, får ikke logget inn på den lokale administrator kontoen min, den som er i forbindelse med domenet på skolen. Skriver inn brukernavn og passord; får opp en feilmeld: Windows cannot load the locally stored profile, possible causes of this error include insufficient security rights or a corrupt local profile, if this problem persists, contact your network administrator. Jeg trykker "OK", og neste meld er; Windows cannot find a local profile and is loading you on with a temporary profile, changes you make to this profile will be lost when you log on. Siste feilmeld er jo da hoved feilmeld. her. Noen som har peiling? Det eneste jeg kan komme på som kan ha forårsaket dette var at jeg måtte skru av laptopen ved å trykke på "oppstartsknappen" fordi den hadde hengt seg opp. (Lørdag nå i helgen) Litt stress å ha en ny profil hver gang jeg restarter pc-en.
lain Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Kan du ikke bare lage deg en ny profil manuelt da? Dvs, etter du kommer inn, gå på kontrollpanel og brukere, legg til ny bruker, admin eller hva enn du ønsker å kalle den, og pass på så denne har adminrettigheter. Eller har jeg missforstått deg, så det er kontoen som er koblet opp mot domenet på skolen du ikke kommer inn på? Løsningen da vil være å sette pcen i skolenettet igjen, for så å logge på, pcen skal da laste inn profilen din på nytt, og lagre denne lokalt på pcen.
Myou Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Skrevet 7. desember 2008 Vel, gikk heller dårlig å opprette en admin konto til."the trust relationship between this workstation and the primary domain failed". Må jeg være tilkoblet skolenettet for å lage en ny administrator konto?
lain Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Ikke om du er logget inn lokalt på pcen, dvs, den lokale adminkontoen. Når du logger på pcen, får du drop down meny der du skriver brukernavn og passord, regner med at du logger på der det står "denne datamaskinen", eller står domenenavnet der?
Myou Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Skrevet 7. desember 2008 (endret) Kommer som sagt ikke inn på den lokale admin kontoen. Derfor opprettes det en midlertidig konto som slettes ved omstart, trodde jeg sa dette... Når jeg skriver inn "Administrator" " ********** " This computer "ODJA928DKSJWi-KJSL" ett eller annet.... prøver å logge på, men da skjer det jeg har forklart tidligere. Endret 7. desember 2008 av Myou
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå