skylinepower Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Hei, at skjønner ikke hvordan man får inn trådløst nett på linux en. er noe PPP greier men hva gjør den? Er helt ny på linx, aldri prøvd det før så fort jeg har nett så vil jeg tro det er enklere Mvh Jonas :-)
Smif Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Du har ikke litt mer info om oppsettet ditt? f.eks. snakker vi ADSL? tråløst eller kabel? Nettverk i (x)ubuntu skal være en smal sak, iallefall med kabel. mulig det er noe router/dhcp problemer...
skylinepower Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Skrevet 7. desember 2008 Bredbånd og trådløst. wired connectoin står på automatic configuration og da fosvinner krysset som er på nettverks iconet. men får ikke til og gå inpå noen nett sider.
Smif Skrevet 7. desember 2008 Skrevet 7. desember 2008 Gå inn i en terminal og skriv: ifconfig Da får du opp info om tilkobblingene dine. Kan du poste den her?
skylinepower Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Skrevet 7. desember 2008 snakkes med en på msn som hadde samme pc og samme problem bare ubuntu. Han fant dette http://www.ubuntu-eee.com/ Så prøver og få denne på usb penna og legge inn, hørt at den er veldig enkel. Hvis jeg liker den så er denne tråden egentlig til ingen nytte.. Men ellers takk Smif :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå