Gå til innhold

Kjøpe snøscooter, 30K, tips?


Anbefalte innlegg

Nå som vintern er kommet skal jeg endelig få kjøpt meg en snøscooter! Gidder ikke å bruke så alt for mye penger på den, så ikke noe over 30.000 hadde vært fint. Noen som har tips til kjøp av snøscooter? Er helt noob her, og har ikke peiling overhode. Her jeg bor er det mye snø, og regner med å kjøre mye i løssnø på jorder (våres egne) burde jeg da ha langt belte? Hvor mye HK osv? Vil ha en som går temmelig bra. Dessuten leter jeg etter en som kan ha sånn til å kjøre skiløyper med bak, noe jeg allerede har.

 

Noen som evt. kan komme opp med en link, tips etc.?

 

Og en liten ting til. Hvordan er det med frakt ved kjøp av snøscootere langt borte. Hvor mye koster det å få frakt- firmaer til å frakte snøscootere til div. distanser?

Endret av Jugend
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er et råd: hvis du ikke har lyst til å betale i det uendelige, er en 90tallsmodell av polaris å anbefale. skidoo og artig katt er jævlig raske, men bryter ned i det uendelige.

F eks en 98mod polaris er enkel å vedlike holde selv, så lenge du har en garasje. de er billige og går godt. ikke bry deg med hvor mange hk, langbelte osv. skal du kose deg bør du droppe langbelte, da det er noe som er praktisk for turer, tung transport etc.

Lenke til kommentar

Ski-Doo Alpine, fytti grisen for noe dritt :thumbdown:

 

Jeg leter ikke etter en helt speed scooter. Så lenge den går fort (jeg ikke kjeder meg!) og den kan dra sånn skispor sak og henger så er jeg fornøyd. Blir jo noen små bakker i skiløyper osv, men hovedsaklig på flate jorder med hard og løs snø. Jeg personlig (kanskje mine far har) har ingen aning på å vedlikeholde snøscootere veldig bra, så.. Har tenkt til å kjøre en del på vei + jorde med masse løssnø, åssen belte vil dere anbefalle da?

 

Og kanskje det viktigste. Dette med frakt, hvis jeg kjøper en snøscooter i Alta, må jeg da hente den selv(!)? Evt. hvor mye koster det å få fraktfirmaer til å frakte den?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...