Gå til innhold

Stasjonær PC med lav støy nivå og lavt strøm forbruk.


Anbefalte innlegg

Vurderer å sette sammen en ny stasjonær PC. Den jeg har nå bråker no inni s***** hæ*****, men jeg vil også at den nye skal bruke så lite strøm som mulig når den bare står idle. Jeg vil også bruke PC'en til å spille så ett skikkelig skjermkort må jeg jo ha. Hørt noe om nVidia's hybrid greier så jeg lurer på om dette fungerer som jeg tror. At når PC'en bare brukes til vanlige desktop saker så tar IGP'en seg av grafikken og når du skal spille eller drive med 3D modelering eller noe så drar skjermkortet i gang. Trenger også en CPU som ikke trenger å være siste skrik, men det hadde jo vært greit om den var kjappere enn den jeg har nå. Også lurer jeg på on throttling fungerer på stasjonære PC'er for å holde strøm forbruket og støy nivået nede.

Det jeg har nå er en Intel E6850 og 8800GT skjermkort, resten av hardwaren er mindre viktig.

Så jeg er på jakt etter hardware anbefalinger av folk som muligens har satt sammen ett lignende oppsett selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pengene du bruker på å kjøpe ny maskin overstiger glatt strømregningen du får med nåværende system for endel år fremover, og forskjellen i strømforbruk er ikke veldig stor.

 

E6850 og 8800GT bruker ikke ekstremt mye strøm idle, og med speedstep aktivert vil cpuen klokke seg ned når den er idle. nvidia-skjermkort i dag har forskjellige profiler for klokkehastighet avhengig av om man er i 2D-modus eller i spill (3D-modus).

 

Det du kan gjøre for å få ned støynivået er:

 

- Antec Solo eller Antec P182 kabinett

- Corsair VX450 PSU (ja, den er kraftig nok i lange baner)

- Nexus 120mm vifter (ikke Antec Tricool, disse bråker for mye)

- Xigmatek HDT-S1283 cpukjøler

- Accelero S1 eller Thermalright HR-03GT gpukjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...