Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg "tenker for mye"


Thebubble

Anbefalte innlegg

Som folk rundt meg har sagt oppi gjennom, har jeg fått høre at jeg "tenker for mye".

Da sikter jeg mest til de gangene jeg har vært i forhold med ei anna jente, eller hatt et veldig nært vennskap til noen.

Det fungerer på den måten hos meg at jeg kan aldri lene meg tilbake, og endelig være fornøyd med alt. Hva kan det ha seg at jeg altid trenger bekreftelse? Og at hvis det går for lang tid før jeg hører noe som gjør humøret mitt bedre, blir tankene mer og mer usikre for tiden som går. Er det fordi jeg er veldig usikker på meg selv, og dermed regner med at andre er likedan?Jeg klarer liksom å lage oppstyr ut av ingenting. For når jeg tenker som jeg gjør, har jeg en tendens til å gjøre mange rare oppslutninger, som egentlig bare er vas mange ganger. Hvis ei jente jeg bryr meg om virker gira, og liker meg veldig godt, kan jeg en uke etterpå tro at alt er borte...

 

Noen som kjenner seg igjen? Dette er fryktelig intenst for meg og andre. Hvordan kan jeg bare "gi faen" lettere? Jeg har virkelig behov for det for å komme igjennom skolehverdagen.

 

Jeg håper noen kan hjelpe meg. Spør gjerne litt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest g17Bodø

Jeg kjenner meg helt igjen i det du sier. Er i samme posisjon også. Jeg tenker på kjeresten hele tia, og bare venter på at hun skal si noe som kan gjøre meg glad. Føler meg litt deprimert, men det legger hu ikke merke til. Har vært ilag i 2 uker og hun tar seg såvidt tid til meg. Får se om det skjer noe i helga.

Lenke til kommentar

Har ikke noe fasit på dette men har vert i lignende situasjon og det er vanskelig og ikke la være og "tenke"..

Men jeg har funnet ut at det beste (hvertfall for meg) er og gjøre bare det man har lyst til. Kan du ikke være med dama, gjør noe annet! Heng med kammerater, finn noe du liker og gjøre.. Spill data, musikk, se film, bygg modellfly...

 

Prøv på en måte og tenk at du gjør det du vil, hvis noen (dama, kammerater) vil være med så er det fint for dem.. Vil de ikke er det deres "tap" for og si det litt ekstremt.

 

Høres veldig selvgod ut, men det har hjulpet for meg. Lev livet og kos deg.. Finnes masse morsome ting og gjøre..

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problemet, tenker altfor mye. Dem 2 siste forholdene min gikk vel så å si til helvete pga det. :roll:

 

Prøver å holde meg opptatt med ting og gjør ting jeg liker...det hjelper. Er slitsomt å tenke for mye. Visst jeg skal feks bare sette fra meg et glass med brus i på bordet tenker jeg igjennom ting som vekt, hvor den skal stå for å så minst i veien, sjansen for at andre kan velte det osv osv... Har gått bra utover venner også dette, men har iallefall sotert ut hvilke venner som er veldig gode og ikke pga dette da :)

Lenke til kommentar
Jeg har akkurat samme problemet, tenker altfor mye. Dem 2 siste forholdene min gikk vel så å si til helvete pga det. :roll:

 

Prøver å holde meg opptatt med ting og gjør ting jeg liker...det hjelper. Er slitsomt å tenke for mye. Visst jeg skal feks bare sette fra meg et glass med brus i på bordet tenker jeg igjennom ting som vekt, hvor den skal stå for å så minst i veien, sjansen for at andre kan velte det osv osv... Har gått bra utover venner også dette, men har iallefall sotert ut hvilke venner som er veldig gode og ikke pga dette da :)

 

Oi, virker som du er inne på "tvangstanker". Føler at jeg har et tilfelle med dette feks om jeg etter en god samtale med dama, har verdens beste følelse etterpå når vi har vist hverandre endel kjærlighet. Kan jeg plutselig etter 2 timer begynne å tolke hvert ord og tonefall og samtidig tenke på hvordan ting kunne ha blitt tolket feil. Det er fryktelig slitsomt. Og samtidig være såpass usikker på den andre personen..

Lenke til kommentar

Enig med det du skriver egentlig, jeg er ikke så betenksom etter en "bra" samtale med noen egentlig. Pleier å slå meg litt mer til ro da, men spørs jo helt på den jeg snakker med. (Har endel venner som ikke er mulig å snakke med om...ja, mye :))

 

Jeg tar vel heller ikke ting som en selvfølge, virker ikke som du gjør det heller. Det gjør også til at jeg tenker mye, fordi jeg ville løst situasjoner på andre måter enn mine venner. Men det kommer jo muligens av at jeg tenker kanskje mer\lengere....vet ikke.

 

Lurer på en ting jeg du, setter du deg en mening av folk veldig fort ? Jeg har en tendens å "dømme" folk veldig fort, men kan jo igjen komme av usikkerhet og "for mye tenking" fra min side...

Lenke til kommentar
Føler at jeg har et tilfelle med dette feks om jeg etter en god samtale med dama, har verdens beste følelse etterpå når vi har vist hverandre endel kjærlighet. Kan jeg plutselig etter 2 timer begynne å tolke hvert ord og tonefall og samtidig tenke på hvordan ting kunne ha blitt tolket feil. Det er fryktelig slitsomt. Og samtidig være såpass usikker på den andre personen..

 

Har det samma, sykt slitsomt

Lenke til kommentar
Lurer på en ting jeg du, setter du deg en mening av folk veldig fort ? Jeg har en tendens å "dømme" folk veldig fort, men kan jo igjen komme av usikkerhet og "for mye tenking" fra min side...

 

Jeg er og den typen ja. Jeg stempler folk altfor fort mange ganger, kanskje er jeg menneskekjenner? Eller bare kresen? Vet ikke om det har noe med selve tenke-overloadinga mi å gjøre ^^ Jeg har heller ingen venner jeg er 110% Fornøyd med... det er en spesiell tanke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...