Sjokoladefisk Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Når jeg spiller skytespill, Cs, day of defeat, half life, fallout3. Og egentlig det meste av first person spill, Så virker det som at siktet er litt tregt ,egentlig ikke noe man legger merke til, Vist jeg feks sikter opp og ned veldig fort, så merker jeg at siktet henger bittelitt etter. Og det kan bli litt irriterende, Jeg bruker en trådløs logitech mus, kan det ha noe og gjøre med at jeg bruker en trådløs mus? eller vil det alltid være slik?
oophus_3do Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Jepp, trådløs mus er nok mest sannsynligvis synderen.
Lommebok Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Det kan være musa di Jeg hadde en dårlig singelcore prosessor og syntes COD4 hengte litt ett, jeg kjøpte meg i sommer en ny pc med quad core prossesor og hadde samme grafikk på den som den gamle, der hang det ikke etter så jeg prøvde og sette ned grafikken og JEPP, da hang det ikke etter Prøv og skru ned grafikk på fallout 3 i allefall.. Fult mulig det er musa også
Looper87 Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 (endret) Overraskende hvor lite folk som er klar over hva input/outputlag er for noe. Mus, skjerm og skjermkort vil alle ha en viss output lag. Noen LCD-skjermer har ekstremt mye output lag. Bruker du trådløs mus får du også endel ekstra output lag. Har du på Vsync vil også skjermkortet skape mer output lag. En meget god FPS-setup vil ha vsync av (8ms output lag ved 60hz skjerm), en skjerm med 0ms output lag og en trådet mus med en pollrate på 500mhz (2ms). Med en 60hz skjerm utgjør dette 16ms (ved 60hz tar det så lang tid å tegne opp bilde) + 8ms + 2ms + 0ms = 26ms med reel lag. Mange forstår ikke viktigheten av dette. 100ms er jo "bare" 0.1sek med lag, men ved presisjon i spill som CS utgjør dette utrolig mye. Endret 5. desember 2008 av Looper87
Sjokoladefisk Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Skrevet 4. desember 2008 Ja, som du sier så har faktisk det litt og si i spill som Cs. Men hvordan kan jeg få fikset dette?
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Prøv en mus med kabel? se om det hjelper
Looper87 Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Ja, som du sier så har faktisk det litt og si i spill som Cs.Men hvordan kan jeg få fikset dette? Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Det første du kan gjøre er og ta av vsync i skjerminnstillingene, da det gir ca. 33ms output lag. Musen bør også være trådet og du kan også laste ned programmer som forandrer musens pollrate til 500hz, som gir deg 2ms output lag istedenfor 8ms. Hvor mye output lag skjermen din har, kan du sjekke her: http://www.digitalversus.com/duels.php?ty=...=2104&ph=12 De to skjermene du ser der en av de LCD-ene med lavest output lag. Iiyama Prolite E2201W eier jeg selv, og den er fenomenal til fps.
Sjokoladefisk Skrevet 4. desember 2008 Forfatter Skrevet 4. desember 2008 (endret) Jo, jeg leste hva du skrev men jeg har ikke peiling på hvordan jeg gjør noe av det Men fikk jo svar på det nå. Endret 4. desember 2008 av Sjokoladefisk
Looper87 Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 (endret) Jo, jeg leste hva du skrev men jeg har ikke peiling på hvordan jeg gjør noe av det Hvis du har nvidia skjermkort, går du bare inn i nvidia kontrollpanelet -> manage 3D settings -> global settings, helt nederst finner du vsync -> force off. I mange spill, kan du også velge om vsync skal være på i grafikkinnstillingene. Nå skal det være sagt at å ha av vsync skaper tearing siden du da ikke er synkronisert med skjermens hz. Det vsync gjør, er at det tvinger spillmotoren til å synkronisere seg med skjermens hz. Endret 4. desember 2008 av Looper87
RRhoads Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Mange forstår ikke viktigheten av dette. 100ms er jo bare 0.01sek med lag, men ved presisjon i spill som CS utgjør dette utrolig mye. 100ms er 0,1 sek
Looper87 Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 Mange forstår ikke viktigheten av dette. 100ms er jo bare 0.01sek med lag, men ved presisjon i spill som CS utgjør dette utrolig mye. 100ms er 0,1 sek Ja, selvfølgelig. Rettet nå.
Gjest Slettet-whwZcV Skrevet 5. desember 2008 Skrevet 5. desember 2008 Skjedde på meg og fks når jeg spillte CS, og Quake4. Musa hadde litt med det og gjøre, men det kan være noe med innmaten i Pcen og gjøre også, noe som det var med min..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå