Gå til innhold

Nettverksproblem i Ubuntu


Anbefalte innlegg

Jeg har lastet inn Ubuntu 8.08 på pc'en min. Men i senere tid har jeg vurdert å oppgradere til 8.10 eller Ultimate Edition. Så derfor har jeg noen få spørsmål som jeg håper dere kan svare på.

 

På den Ubuntu-versjonen jeg har nå får jeg ikke koblet pc'en til internett med en nettverkskabel. Hvordan kan jeg løse dette problemet?

 

Hva er best av 8.10 og Ultimate Edition?

 

Kan man kjøre alle Windows programmer gjennom Wine eller er det bare noen få?

 

Hvordan tar jeg backup av Vista på en ekstern harddisk i tilfelle noe skulle skje?

Endret av Mondania
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ubuntu 8.08? Mener du 8.04?

 

Oppgrader til 8.10. Ikke noe Ultimate.

 

Man kan kjøre ganske mange Windowsprogrammer gjennom Wine.

Søk i Wine's AppDB (http://appdb.winehq.org/ , søkeboks nederst til venstre) for å finne ut hvor godt et program er støttet.

 

Gjør du det "riktig" skal det ikke skje noe med Vista, og det er vel ikke direkte "lett" å ta backup av HELE windows vista til en ekstern disk.

 

Det er helt umulig å vita hva som er feil med nettverket ditt, når du ikke engang nevner hva slags hovedkort/nettverkskort/maskinvare du har.

Endret av Kagee
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...