Gå til innhold

Hvilket bluetooth adapter har størst rekkevidde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hjelper vel ikke med lang rekkevidde på PC-en, når mobilen bare har 10 meter?

 

Jeg har en som går 100m - har ikke testet så mye, men den ville ikke sende når jeg var en etasje over - ca 20 meter i bein strekning fra senderen.

 

Alle bluetooth enheter skulle hatt en strekning på 100 meter, det ville vært moro og praktisk...

Lenke til kommentar

En Bluetooth adapter fra PC vil kunne ha rundt 100 meter rekkevide i teorien, mens en på en mobiltelefon har rundt 10 meter i rekkevide (pga strømbruk) Husk at Bluetooth er laget som et PAN system (Private Area Network) og er derfor kun beregnet til å virke på et kontor eller i et kontorlokale

Lenke til kommentar
jeg vet at t68i har en rekkevidde på 10 meter, men når addapteret har på hundre meter så blir det kanskje "plussa" på de 10 som telefonen har... ikke vet jeg, men det funker iallefall...

-og det er det som er viktig  8)

 

Så bluetooth'en på t68i'en din funker på opptil 100meter? :wink: *Host*bullshit!*host*

Lenke til kommentar

PC - - - - - - - - - -I

......................I- - - Mobil

 

(punktumene har INGEN MENING, kun får å få tegningen slik som jeg vil ha den)

 

Hvis dere ser for dere at signalene går som på "tegningen" over vil jeg kunne si at det funker.. PC`en får mulighet til å snappe opp signaler fra mobben, og mobben mulighet til å snappe opp fra PC`en.. Jeg synes ihvertfall det ser logiskt ut, men jeg kan ha feil...

Før en eller annen slenger med leppa nå... Jeg aksepterer at jeg kan ha feil..

 

 

 

(edit: liten skrivefeil)

Lenke til kommentar

Det blir feil! La oss tenke oss at man står 90 meter unna dataen. Pcn kan sende 100 meter, derfor kan du motta fra pc. Men siden mobilen kun sender 10 meter, er det ikke mulighet for å sende fra mobilen til pcn. Det hjelper ikke at signalene møtes, så lenge de ikke når frem til bluetoothadapteren til datamaskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...