Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Å få internett i hjemmet


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har akkurat kjøpt leilighet og har planer om å ha internett. Jeg er helt blond på dette området og lurer på om noen kan oppsumere alt jeg trenger å gjøre for å få dette. Noen snakker om trådløst, ruter, fiber o.l. og jeg blir usikker på hva jeg trenger.

 

Vil gjerne ha anbefalinger på leverandører også. Jeg bor i Telemark. Ønsker trådløst:-)

 

Håper på noen råd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Først sjekker man hvilken ISP som kan levere i ditt område. Bruk denne linken så finner man beste tilbud.

http://www.bredbandsguiden.no/

Du må tenke på hva du egentlig skal bruke internet til? For email og surfing trenger man ikke noe lynhastigheter. Tenk på dette når du ser over de forsjellige tilbudene.

De fleste leverer internet gjennom telelinjene mens fiber er noe som kun er tilgjengelig i spesielle områder og kan fort bli dyrt.

 

Når du har meldt deg opp kommer det en kar og kobler deg opp imot internet. Man har da muligheten å kjøpe en trådløs router som du kobler imot modemet. Flere som selger disse, feks elkjøp,lefdal og det selges mye på nett.Noen leverer også pakker med trådløst. Sjekk med den leverandøren du velger.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Du ringer til Telenor og får ei kundeservicedame til å håndtere bestillinga for deg.

 

Bestill "ADSL Turbo" fra Telenor til 399kr/mnd

Si at du også gjerne vil ha med en trådløs router (600-700kr)

Du kan også bestille at en bredbåndspatrulje skal gjøre alt klappet og klart for deg, men dette er dyrt (700 kr). Da kan du heller spørre en venn om å fikse for deg, da dette ikke er særlig til hokus pokus å få til.

 

Da har du trådløst internett med god linje (laste ned filmer, musikk, se på online web-tv, spille onlinespill) for 399kr/mnd fremover.

 

Har du ikke behov for slike ting velger du en billigere linje (etc ADSL Basis) fra Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...