Gå til innhold

Ny VG Live: Supporternes tale


cnil

Anbefalte innlegg

God dag godtfolk :)

 

Jeg har lenge sett etter et godt (bedre) substitutt for live.vg.no, en slags live kommentering, bare subjektiv. Er det ikke en god idé å samle en gjeng engasjerte, velformulerte og dedikerte fotballsupportere på én stor portal hvor (som en start) alle Premier League-oppgjør blir fortløpende kommentert og oppsummert av supportere av de respektive lagene?

 

Og ikke minst: Finnes en slik nettside allerede? Hvor finner jeg/vi folk som melder seg frivillig til å kommentere en kamp hver helg (eller annenhver på lag med mange gode kandidater)?

 

Se på dette som en lufting av en idé jeg selv har stor tro på. Hva tror dere? Er det marked for noe sånt i lille Norge?

 

Innspill, idéer og førsteinntrykk av opplegget mottas med takk!

 

Mvh Pål Berge

 

(OBS: Jeg mener i første omgang "kommentering" slik det blir gjort på VGs live-tjeneste, bare med litt mer subjektivt engasjement og flere følelser involvert -- uten at det blir useriøst, naturligvis.)

Endret av cnil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man vil følge en kamp mellom for eksempel Chelsea og Liverpool, ser du da for deg at man skulle kunne velge om man vil følge kampen fra en Chelsea-supporter eller Liverpool-supporters point of view?

 

Helt riktig. Ser for meg at du kan velge å følge kampen med begge supportersider eller bare én av dem -- og eventuelt på sikt (på de store lagene) velge blant forskjellige "kommentatorer".

 

 

Liverpool.no har egen LIVE oppdatering på kampene, vist det er slik du mener?

 

Tror ikke det er en side som tar for seg noe slikt i større baner enn individuelle fansider, nei!

 

Ja, det er vel det nærmeste du kommer her i Norge. Det er noe i den duren jeg tenker.

 

Er dette et konsept å bruke tid på tror dere? Er det marked for det? Ikke marked for å bli rik, men marked for at det blir en "levende" side med nok besøkende til at det blir gode diskusjoner og nok kommentatorer?

Lenke til kommentar

Vil tro at flere og flere enten får kampene direkte inn i stuen, via TV. Eller så blir det meste streamet.

 

Men personlig har jeg alltid oppe VG Live og lignende for å ha en oversikt, så jeg kan vell si at jeg hadde besøkt siden ofte.

 

Hvordan tenker du det da? At en supporter for hvert lag "kommenterer" for sitt lag, og fra det laget's syn?

 

EDIT: Ser svaret over nå.

 

Virker som en god ide. Støtter tankengangen vertfall. Hvor stor suksess det blir spørst nok mye på kvaliteten over kommenteringen!

 

Kan fort bli usaklig vist du kommenterer for ditt lag.

Endret av Winydancer
Lenke til kommentar

Selv ser jeg de fleste kamper på stream, men har alltid VG live oppe og følger med der og. Hvis noe sånt hadde blitt satt i gang hadde jeg helt klart besøkt siden under hver kamp.

 

Selv er jeg ikke noe god på kommentering, men hvis det er noe som helst annet du trenger frivillige til er det bare å rope ut. Du finner helt sikkert noen som vil hjelpe her inne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...