Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter med vekta.


v-gard

Anbefalte innlegg

Mornings.

Jeg er 1,8m høy og veier ~62kg. Er med andre ord veldig tynn.

Jeg trener heller ikke, selv om jeg tenkte jeg skulle begynne, så jeg er bare tynn.

 

Jeg bare lurte på om jeg kunne trene bare for å holde meg i form og kanskje få litt former, samtidig som jeg gikk opp i vekt uten at jeg måtte slite som om jeg skulle bli den verste muskelbunten? Og hva og hvor ofte bør jeg spise?

 

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

 

Har hatt samme problem som deg før når jeg var mindre. Å trene er uansett veldig viktig og du burde absolutt gjøre noe med aktivitet i løpet av dagen.

 

Hvor mye og hvor ofte man bør spise kommer også veldig an på treningsmengde. Men uansett anbefaler jeg deg å spise minst 4re ganger om dagen. Hvor mye er vanskelig å si men vil anbefale deg å gå minst mulig sulten i løpet av en dag. Helst skal man ikke føle noe særlig sult i løpet av en dag i det hele tatt.

 

Hvis du er på treningsstudio vil jeg anbefale deg å spørre en av de ansatte om de kan sette opp en treningsprogram for deg. De er ofte opptatt av både mat og trening og kan sikkert gi deg noen tips på begge deler.

 

Håper dette hjalp deg litt.

Lenke til kommentar

Det gjorde det. Eneste problemet mitt er at jeg ikke kommer til å føle meg så "hjemme" på et treningsstudio tror jeg.

Eneste treninga jeg har hatt var fotball fra 2. klasse til u-skolen, og starta smått på igjen senere på u-skolen så jeg er så jævli spinkel!

Er 18 år nå forresten. Men, men. Skal nok klare å komme i gang med noe trening og bli i bedre form. :thumbs:

Lenke til kommentar

Det fins jo andre muligheter for trening enn bare treningsstudio.. Jeg liker å gå på tur og å klatre. Kanskje har du lyst til å begynne med en sportsgren?

Det gode med å trene er også at det skjerper appetitten. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...