Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem ved åpning av porter


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fortiden hatt problemer med å åpne porter, har følgt alt av guide osv på portforward så jeg føler jeg kan dette ganske bra. Men problemet er rett og slett at når jeg åpner portene så forblir dem stengt fordiom? :S Jeg kjører på med sånn portcheckere på internett og der står det at portene fortsatt er stengt. Jeg bor i rogalands området og har Lyse 20mbit. Dvs at jeg har ett modem som skal ha alle porter åpne. Ruteren jeg bruker er av typen Belkin FSD8231-4.

 

Har ett bilde av hvordan jeg er koblet opp.

 

 

 

 

 

Takk for alle svar :)

post-57332-1228003339_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Jeg har fortiden hatt problemer med å åpne porter, har følgt alt av guide osv på portforward så jeg føler jeg kan dette ganske bra. Men problemet er rett og slett at når jeg åpner portene så forblir dem stengt fordiom? :S Jeg kjører på med sånn portcheckere på internett og der står det at portene fortsatt er stengt. Jeg bor i rogalands området og har Lyse 20mbit. Dvs at jeg har ett modem som skal ha alle porter åpne. Ruteren jeg bruker er av typen Belkin FSD8231-4.

 

Har ett bilde av hvordan jeg er koblet opp.

 

 

 

 

 

Takk for alle svar :)

 

Du har ikke en brannmur som stenger portene i tillegg da?

Lenke til kommentar

Hmm, har nå prøvd å ta av begge brannmurene.. Og må si jeg er sjokkert, trodde windows brannmur ikke var noe spess hjelpsom hvis det er den dere snakker om. Har nå prøvd å ta av både windows brannmur ++ brannmuren på ruteren. Testet en direkte kobling til modemet som viste seg å være problemet.

 

Jeg ble lovet at alle porter skulle være åpne, noe som tydligvis ikke stemmer. Noen som vet om de kan åpne hvis du spør? Eller er det mye du må gjennom for å få dette til?

 

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar

Tror det skal være en grei sak, kompis av meg skulle sette opp en WHS.

Etter å ha forsøkt med portforwarding på web siden til fredrikstad fibernett, som jeg tror bruker samme løsning som Lyse, uten resultat, fikk vi fredrikstad fibernett til å kjøre brannmuren i bridge modus.

Det gjorde at vi kunne konfigurere routeren slik som vi ønsket.

 

 

Kent

Lenke til kommentar

Hva slags leverandør har du? Kan hende du har nevnt det, men jeg har ikke fått det med meg!

 

Jeg vet at enkelte leverandører, bla, Telenor leverer ferdige routere (Har Zyxel 660HW selv), som de har lagd egen firmware til. Dette fører dermed også til at du får begrenset med tilgang på routeren. Jeg f.eks kan ikke portforwarde routeren min uten å måtte slette og installere orginal firmware, men da risikerer jeg også at ting ikke fungerer optimalt;-)

 

Kan dette være til hjelp tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...